چهره های عضو شبکه های اجتماعی داخلی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

از آنجایی که شبکه های اجتماعی پرمخاطب ترین رسانه های اینترنتی در کشور محسوب می شوند تلاش دولت و مسئولان برای فرهنگ سازی و ترغیب مردم به استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی بیشتر می گردد و وزیر ارتباطات نیز حمایت خود را از این شبکه ها اعلام و عضویت در آنها را به دیگران پیشنهاد کرد پس از آن بعضی چهره ها و سازمانها به عضویت این شبکه ها درآمدند.
 
 
شبکه های اجتماعی داخلی بستری را فراهم آورده اند تا چهره های محبوب و معروف سیاسی و اجتماعی و ورزشی کشور و نیز بازیگران سینما و تلویزیون در محیطی با پشتوانه حقوقی و به دور از جنجال این روزهای صفحات غیر واقعی با هم در ارتباط باشند. به این ترتیب با تایید صفحات رسمی این اشخاص، کاربران در مورد آنها دچار سردرگمی نخواهند داشت.
 
از این رو و در پی حضور رسمی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود واعظی در ۴ شبکه اجتماعی کلوب، زیگور، تبیان و آپارات و ایجاد صفحه شخصی، بعضی هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون، ارگانها و سازمانهای حاکمیتی و نیز بعضی خوانندگان موسیقی در حمایت از این شبکه های اجتماعی داخلی به عضویت این شبکه ها درآمدند.
 
چهره های عضو شبکه های اجتماعی داخلی
 
در شبکه اجتماعی کلوب، عضویت رسمی هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون مانند الهام حمیدی، نیوشا ضیغمی و نفیسه روشن اعلام شده است؛ بعضی باشگاههای فوتبال، سازمان شهرداری، شبکه خبر و بعضی برندهای تجاری معروف نیز به این شبکه اجتماعی داخلی پیوستند. در همین حال سامی یوسف نیز به عضویت شبکه ویدئویی و اجتماعی آپارات درآمده است.
 
نظر وزیر ارتباطات در مورد عضویتش در شبکه های اجتماعی داخلی
 
در این میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با عضویت خود در ۴ شبکه اجتماعی داخلی، فعالیت این شبکه ها را به رسمیت شناخت و حدود ۲۵ هزار نفر صفحه شخصی وی را پسندیده اند در مورد عضویتش در شبکه های اجتماعی داخلی گفت: ما که عضو شدیم و به نوعی درگیر آن هم شده ایم و هر روز به آن سر می زنیم؛ در مجموع خوب است؛ اما نظرات متنوع است. هرچی دلشان بخواهد می نویسند؛ بعضی مطالبی می نویسند که ربطی به وزارتخانه ما ندارد اما در مجموع خوب است.
 
محمود واعظی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی ما با آنچه که در کشورهای غربی است متفاوت است و کارکرد متفاوتی دارد ادامه داد: تا زمانی که راه بیافتد تجربه خوبی است. من پیشنهاد کردم به همکاران که عضو این شبکه ها شوند؛ حتی به آقای رئیس جمهور هم این موضوع را پیشنهاد کرده ام که در این زمینه دکتر روحانی گفته اند که اگر مفید است من هم در آینده به این شبکه ها خواهم پیوست.
 
محبوبیت بیشتر کلوب نسبت به فیس بوک
 
در راستای افزایش استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی، عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی با تاکید براینکه شبکه های اجتماعی خارجی به وفور در کشور قابل دسترس است و ما فقط دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر را فیلتر کرده ایم تصریح کرد: هم اکنون شبکه اجتماعی داخلی کلوب در ایران از فیس بوک بازدیدکننده بیشتری دارد. همچنین سایر شبکه های اجتماعی داخلی مانند فیس نما، تبیان و افسران قابل رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی می باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.