چه خبر از سوریه؟

برآوردهای اولیه ناظران انتخابات مجلس سوریه ، از مشارکت ۶۰ درصد واجدان شرایط در این انتخابات حکایت دارد .

روزنامه سوری الوطن نزدیک به دولت سوریه امروز  با اشاره به اینکه استقبال مردم از انتخابات در حد خوب و بیش از حد انتظار بود تصریح کرد، رفتن مردم سوریه به پای صندوق های اخذ رای ، گروه های مسلح را به چالش کشید .
به نوشته الوطن، گروه های مسلح مردم را به تحریم انتخابات فراخوانده و تهدید کرده بودند که برخی از مراکز انتخابات و نامزدها را هدف قرار خواهند داد اما با این حال مردم روز گذشته حضور میلیونی در مراکز انتخاباتی داشتند .
معاون وزیر امور خارجه سوریه می گوید که تروریستها با تهدید مردم درصدد بودند تا آنها را از شرکت در انتخابات و رای دادن به نامزدهای خود منصرف کنند اما شکست خوردند.
فیصل مقداد با اشاره به جایگاه مردمی نظام سیاسی حاکم در سوریه ، افزود، دولت سوریه مصمم بر ریشه کنی تروریسم است.
روزنامه الوطن درباره روند انتخابات در شماری از شهرهای سوریه ، حضور مردم در مراکز انتخاباتی در شهرهای دمشق، حلب، سویدا، لاذقیه، طرطوس گسترده توصیف کرد و افزود در برخی شهرهای نا آرام مانند درعا در جنوب و دیرالزور در شرق سوریه  حضور مردم بیش از حد انتظار بود و همزمان با برگزاری انتخابات در این دو شهر عملیات تروریستی گزارش نشده است.
برپایه این گزارش، در شهر مرزی ادلب واقع در شمال غرب سوریه تروریستها در هفت عملیات بمب گذاری در مناطق مختلف شهر تلاش مذبوحانه ای برای منصرف کردن مردم از شرکت انتخابات بود ضمن اینکه افراد مسلح با استقرار در خیابانهای اصلی مانع تردد مردم شدند.
در شهر حماه دیگر شهر ناآرام سوریه نیز، اوضاع عادی نبوده و اهالی برخی محله های این شهر و حومه شمالی آن ، انتخابات مجلس سوریه را تحریم کردند ولی در مقابل مناطق غرب، شرق و حومه جنوب رودخانه عاصی در استان حماه در این انتخابات شرکت قابل توجهی داشتند؛ شهرهای سلیمه، محرده، الغاب و مصیاف از شهرهای بزرگ استان حماه نیز شاهد حضور  خوب مردم در مراکز انتخاباتی بوده است.
یک پایگاه اینترنتی سوریه هم به نقل از رئیس کمیته برگزاری انتخابات در استان حسکه  واقع در شمال شرق سوریه که اکثریت جمعیت اکراد این کشور در این استان ساکن هستند، اعلام کرد  ۳۳ درصد واجدین به پای صندوق های اخذ رای رفتند.
روز گذشته سوریه شاهد اولین انتخابات مجلس این کشور براساس قانون اساسی جدید است که تضمین کننده تکثرگرایی حزبی است .
۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.