چه موقع باید غذا بخوریم؟

۳۱فروردین۱۳،

تحقیقات نشان می دهد آن دسته از اشخاصی که زمان بندی درستی برای غذا خوردن خود ندارند تا ۱۱ درصد بیشتر در معرض چاقی و اضافه وزن می باشند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق،  صبحانه، ناهار و شام سه وعده اصلی غذایی ماست که البته قانونی جهانی به حساب می آید. این سه وعده هر بار انرژی یک روز کاری را وارد بدن می کند تا بتوانید هر چند ساعت یک بار یک تجدید قوا داشته باشید.

بسیاری می باشند که برای خورد و خوراک خود زمان معین می کنند برای مثال حتما راس ساعت ۱:۳۰ دقیقه باید ناهار خورده شود. برطبق این روند بدن عادت کرده و به تناقض های زمانی پاسخ درستی نمی دهد اما واقعا زمان درست غذا خوردن چگونه تعیین می گردد؟

محققان اسپانیایی  به مدت ۲۰ هفته بر روی ۴۲۰ مرد و زن با سن های مختلف تحقیقاتی را انجام دادند. ۴۰ درصد از این اشخاص قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر غذا می خورند. در اولین گام این نتیجه به دست آمد، آنهایی که دیرتر ناهار می خورند تا ۲۰ درصد کمتر از اشخاصی که زمان درست غذا می خورند لاغر می شوند.

افراد گروه دوم همچنین دیرتر شام می خورند که خود سبب افزایش وزن می گردد. آن ها همچنین ممکن است کمتر صبحانه بخورند و یا به طور کلی این وعده غذایی را حذف کنند. نبود صبحانه خود سبب بروز بیماری های مختلف می گردد که درمان آن ها سخت و زمانبر خواهد بود.

برنامه ریزی درست می تواند روند غذایی شما را با خود همراه کند اما باید بدانید بهترین زمان برای خوردن هر وعده غذایی و برنامه درست چه می تواند باشد. برای درک این موضوع می توانید چند پیشنهاد که در ادامه آمده است را اجرا کنید.

** شام وعده ای است که شاید اهمیت آن به نسبت صبحانه و ناهار کمتر باشد اما به هیچ وجه حذف کردن آن درست نیست. برای خوردن شام بین زمان ۷ تا ۹:۳۰ شب اقدام کنید تا معده شما قبل از صبح فعالیتش به اتمام رسیده باشد.

** اگر شام را به مانند برنامه بالایی میل کردید بهتر است صبحانه قبل از ساعت ۸ خورده شود. با این زمانبندی امکان آن که ناهار را قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر میل کنید بیشتر می گردد.

** گرسنگی خود را از یک تا ۱۰ رتبه بندی کنید. یک به معنای فوق العاده گرسنه و ۱۰ به معنای سیری کامل است. همیشه زمانی که به شماره ۳ رسیدید غذای خود را بخورید و البته با رسیدن به شماره ۷ قاشق و چنگال را زمین بگذارید و از خوردن ادامه غذا صرف نظر کنید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.