چه کسی فرمان می دهد؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 چه کسی فرمان می دهد؟

چه کسی فرمان می دهد؟

ممتازنیوز: تکوین فرمان تمام برقی خودروی Q50 اینفینیتی (برند فوق لوکس نیسان) ۱۰ سال زمان برد.

به گزارش ممتازنیوز، فرمان وفق پذیر مستقیم یا همان DAS مخفف Direct Adaptive Steering یک فناوری بسیار نو و به روز است. این که چرا در نام آن از کلمه مستقیم استفاده شده برای آن است که هیچ ارتباط فیزیکی یا جسمی بین فرمان خودرو و چرخ ها در هیچ شرایطی وجود ندارد.
به بیان دیگر چرخ های خودرو فرمان را از کامپیوتر، کلاچ و یک عملگر یا actuator دریافت می کنند نه از فرمان خودرو. یکی از بزرگترین دردسرهای این فناوری، حس جدیدی است که راننده باید با آن عادت کند. همین موضوع ساده ۱۰ سال زمان برده است و محققان برای فائق آمدن بر این حس راننده تلاش خیلی زیادی به خرج داده اند. ۷۰ درصد از تحقیقات هم به همین حس راننده مربوط می شود. هر چند خبرنگار اتولاین دیلی بعد از امتحان کردن این نوع فرمان برقی اینفینتیتی Q50 همان حس غریب و نامأنوس را داشت.
کسانی که با خودروهای سدان یا اسپورت رانندگی می کنند به فرمان پذیری بسیار دقیق و منعطف آن عادت کرده اند؛ در طی یک قرن گذشته هم این فرمان پذیری بسیار پیشرفت کرده است. برای همین است که رانندگی با خودروی کیو۵۰ اینفینیتی برای اولین بار، حس جدیدی به وجود می آورد.
نیسان اصرار دارد یک یا چند پردازشگر بر سر راه فرامین راننده قرار دهد تا در آینده بتواند به کمک این پردازشگرها روی ایمنی بالاتر خودرو کار کند.
مشکل دیگر این فناوری این است که برای بی نقص بودن آن نیاز به سه ECU (پردازشگر مخصوص خودرو) است و نیسان تلاش می کند آن را به یک ECU کاهش دهد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.