چینی‌ها از آیفون ۵ استقبال نکردند

۲۵م آذر ، خبرگزاری‌ها- استقبال بسیار سرد چینی‌ها از مدل تازه گوشی آیفون انعکاس گسترده‌ای در پایگاه اینترنتی‌های خبری داشته است.

در حالی که آمریکایی ها تصور می کردند مردم چین برای خرید آیفون ۵ که به تازگی برای عرضه در چین به این کشور صادر شده، صف های طویلی می بندند و روز و شب برای خرید آن انتظار می کشند، در صبحگاه روز جمعه تنها دو نفر برای خرید آن به فروشگاه اصلی اپل در پکن پایتخت چین مراجعه کردند.

تیان جیشن ۲۱ ساله دومین نفری که برای خرید آیفون ۵ به این فروشگاه رفته بود خود از این وضعیت متعجب شده و می گوید ما تصور می کردیم اشخاص بیشتری از این گوشی استقبال کنند.

۱۱ ماه قبل زمانی که اپل گوشی iPhone 4S را برای اولین بار در چین عرضه کرد، صدها نفر در برابر فروشگاه اصلی اپل در پکن صف کشیدند و بعضی هم نتوانستند این گوشی را دریافت کنند. اپل از آن زمان به بعد یک سییتم رزرو نوبت را هم برای چینی ها راه اندازی کرد که البته این سیستم هم مشکلات قابل توجهی داشت.

کارشناسان در مورد سبب استقبال سرد از آیفون ۵ دلایل متعددی را مطرح می کنند. افزایش اقبال به گوشی های هوشمند ارزان قیمت شرکت های رقیب که امکانات مشابهی با آیفون دارند یکی از علل اصلی است که در این زمینه ذکر می گردد.

گفتنی است آیفون ۵ به صورت آزاد به قیمت ۸۴۱ دلار در چین به فروش می رسد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.