چکش زنی در مراسم تجسمی، تجربه متفاوتی برای من بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

همایون ارشادی عنوان کرد:

بازیگر سینما و تئاتر کشور معتقد است؛ چکش زنی در مراسم تجسمی، تجربه متفاوتی برای من بود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مجتمع رعد جمعه نهم اسفند سالن همایش های رعد میزبان جمعی از علاقمندان به آثار هنری بود که برای شرکت در اولین حراج آثار هنری این مؤسسه خیریه گردهم آمده بودند. حرکتی که با هدف حمایت از آموزش، توانبخشی و اشتغال معلولان جسمی حرکتی برنامه ریزی شده بود با همراهی مردم نیکوکار و هنر دوست با موفقیت اجرا شد. چکش زنی این مراسم بر عهده همایون ارشادی بازیگر توانای سینما و تلویزیون ایران بود که برای اولین در مراسمی مربوط به هنرهای تجسمی حاضر می شدو چکش می زد . . .

همایون ارشادی در گفت‌وگو با هنرآنلاین؛ در خصوص حضورش در مراسم چکش زنی خیریه رعد گفت: از این که این کار را انجام دادم حس خوبی داشتم، برای اولین بار بود که در مراسم چکش زنی حضور داشتم و تجربه متفاوتی برای من بود. حسی که این کار داشت همانند این بود که یک بازیگر بر روی صحنه نمایش در مقابل دیگران به ایفای نقش می پردازد، یک تازگی نهفته ای در این کار بود که از انجام دادن آن بسیار لذت بردم. اوایل مراسم حس می کردم که چه کار سختی است اما با گذشت زمان به این نتیجه رسیدم که کار پیچیده ای نیست و چه قدر کار ساده ای است.

ارشادی ادامه داد: من قوانین مراسم را نمی دانستم و فکر می کردم کسی که چکش می زند نمی تواند آثار هنری را بخرد و در مزایده شرکت کند. اما کمی بعد متوجه شدم که می توانم شرکت کنم. تابلویی را می خواستم تهیه کنم که قیمتش بالا رفت و نتوانستم آن را برای خودم تهیه کنم.

همایون ارشادی در باره حضور هنرمندان در مراسم خیریه و تاثیر آن در جامعه گفت: من با قاطعیت نمی توانم بگویم که حضور هنرمندان در مراسم خیریه چه تاثیری می گذارد، اما چیزی که واضح و مبرهن است این است که هنرمند نسبت به جامعه خو مسئول است و باید در مقام خودش برای جامعه مفید باشد. هنرمندان رسالتی را بر عهده خود دارند و نمی توانند نسبت به محیط پیرامون خو بی تفاوت باشند. اگر اتفاق های نظیر حضور در جشن های خیریه و این ها اتفاق می افتد و چهره های شناخته شده در این مراسم شرکت می کنند به واسطه همین احساس تکلیفی است که بر عهده ما است. اگر از این حضور دو یا سه نفر هم تحت تاثیر قرار بگیرند و در این مسیر همراه شوند ما به نتیجه ای که می خواهیم رسیده ایم.

بازیگر بین المللی سینمای ایران تاکید کرد: من معتقدم که هنرمند برای خاطر دل خودش دست به چنین اقداماتی می زند. هرکس نسبت به این مسائل وظیفه انسانی بر عهده دارد و چهره های شناخته شده هم به و برای دل خود حاضر می باشند که در این مسر قدم بگذارند و کار خیری انجام دهند.

انتهای پیام/۵۵

این مطلب پنج‌شنبه ۲۲ اسفند در ضمیمیه ۶ و ۷ روزنامه همشهری هم انتشار یافته است.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.