چگونه از دیگران معذرت خواهی کنیم؟

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

گاهی اوقات تنها گفتن “ببخشید” یا “متاسفم” کاری از پیش نمی برد و اوضاع را iبه حالت عادی در نمی آورد. روانشناسان می گویند اگر می خواهید دیگران واقعا و از ته دل شما را ببخشند، لازم است هم با گفتار و هم با کردار خود از آنها معذرت بخواهید.

گاهی اوقات تنها گفتن “ببخشید” یا “متاسفم” کاری از پیش نمی برد و اوضاع را iبه حالت عادی در نمی آورد.  به گزارش تفسیری برترین ها، روانشناسان می گویند اگر می خواهید دیگران واقعا و از ته دل شما را ببخشند،  لازم است هم با گفتار و هم با کردار خود از آنها معذرت بخواهید.

چگونه از دیگران معذرت بخواهیم؟

اجازه بدهید با یک مثال موضوع را روشن تر کنیم. فرض کنید ناچار میباشید تا دیروقت کار کنید و iبه همین سبب نمی توانید در مهمانی شام خانواده همسرتان حضور پیدا کنید. همسرتان مسلما از شما خواهد رنجید. برای اینکه از او معذرت بخواهید و او کاملا شما را ببخشد، چه باید بکنید؟

۱٫ بپذیرید که شما مقصر بوده اید.

قبل از هر چیز اعتراف کنید که شما مقصر بوده اید. iبه جای اینکه همه چیز را iبه گردن رئیس یا شغلتان بیندازید، بگویید که لازم بود برای کار خود برنامه ریزی iبهتری می کردید، یا رئیستان را متقاعد می کردید که مجبورید سریعتر محل کارتان را ترک کنید. همسرتان از اینکه شما نسبت iبه خانواده او، وقت او و یا احساسات او بی ملاحظه بوده اید ناراحت است. اگر مسئولیت برنامه ریزی ضعیف خود را iبه گردن بگیرید، او از کوره در نخواهد رفت.

۲٫ در مورد اشتباه خود صحبت کنید و احساس واقعیتان را شرح بدهید.

حالا وقت آن رسیده که معذرت بخواهید. iبه او بگویید که متاسف میباشید و می دانید که چنین اتفاقی چه تاثیری بر ذهنیت اعضای خانواده او خواهد داشت. با پذیرفتن تاثیرات اشتباه خود، iبه او نشان می دهید که شما مسئولیت موضوع را iبه عهده می گیرید و نسبت iبه آن بی تفاوت نیستید. برای شما مهم است که خانواده همسرتان چه فکر می کنند.

۳٫ اشتباه خود را جبران کنید.

آخرین کاری که باید بکنید این است که اشتباه خود را از طریق “فیزیکی” جبران کنید. خانواده همسرتان را iبه شما دعوت کنید و یا برای اخر هفته بعد با آنها قرار گردش یا مسافرت بگذارید. با این کار معذرت خواهی شما دو جنبه خواهد داشت: حرف و عمل.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.