چگونه از زندگی خود راضی باشیم؟

۰۳م اسفند ،

برای آدم های ناراضی حد وسطی وجود ندارد همه چیز یا سیاه است یا سفید برای این که بتوانیم زندگی با رضایت کامل داشته باشیم باید به ویژگی های خود تکیه کنیم

جلالی، روانشناس در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:  احساس نارضایتی در زندگی موجب به حداقل رسیدن رفتار انگیزشی اشخاص می شود.

وی افزود: رضایت از یک سری عوامل داخلی و خارجی تبعیت می کند و برآورد رفتار خارجی و داخلی به رضایت کامل منجر می گردد.

وی خاطر نشان کرد: عوامل انگیزشی داخلی مربوط به ارزش های فردی، کرامت و هویت بخشیدن به اشخاص همچنین ایمان و اعتقاد داشتن به کاری که می خواهیم انجام بدهیم، است.

وی عنوان کرد: از عوامل انگیزشی خارجی می توان ارتباطات تعاملی و متقابل، ارزش های اجتماعی در محیط های شاداب قرار گرفتن است.

وی تصریح کرد: برای ایجاد احساس رضایت می توان نقطه های مثبت زندگی که شامل سطح تحصیلات و جایگاه اجتماعی است را مدام به خود یاد آوری کند.

وی در اشاره به رضایت اشخاص در زندگی گفت: برای افراد ناراضی حد خاصی وجود ندارد و این اشخاص  یک شکست را به تمام زندگی تعمیم می دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای راضی بودن از زندگی می توان ویژگی ها و اجزای ظاهری خود را شناخت. همچنین با برشمردن توانایی و مهارت های خود و شناخت نقاط قدرت ، می توان به شناخت رضایت اشخاص در زندگی پی برد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.