چگونه از سندروم روده تحریک‌پذیر جلوگیری کنیم؟

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : دکتر نصیری‌طوسی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ ضمن بیان اینکه روزه‌داری برای اشخاص مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر منعی ندارد افزود و گفت: روزه‌داری برای اشخاصی که مبتلا به عارضه سندروم روده تحریک‌پذیر می باشند هیچ منعی ندارد بلکه سبب کاهش علائم آن می‌شود.

وی در ادامه مطلب افزود: فردی که روزه‌دار است در طول روز تا زمانی که غذا نخورده باشد انبساط و انقباظی ندارد بنابراین زمانی که فرد آغاز به غذا خوردن می‌کند این علامت مشخص می‌شود و اشکال در انبساط و انقباض خود را نشان می‌دهد.

این فوق تخصص گوارش و کبد به دو پیام سندروم روده نحریک‌پذیر اشاره کرد و گفت: در این زمینه اگر هیچ مشکلی در روده وجود ندارد بنابراین فرد نباید به هیچ‌وجه نگران سلامتی حجم معده و روده خود باشد همچنین سبب این مشکل در سیستم عصبی بیمار است و اگر فرد بخواهد این بیماری حل شود باید مسائل عصبی، نگرانی‌ها، استرس و پریشانی‌های فرد را رفع کند.

وی در پایان پیشنهاد و تاکید کرد: نقش اصلی در رفع سندروم روده تحریک‌پذیر کنترل نگرانی‌ها توسط خود فرد و متخصص اعصاب و روان به عنوان راهنما است این نوع عارضه درهر سنی از بچه‌ها تا سنین بالاتر ظاهر می‌شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.