چگونه اسیر روزمرگی ها نشویم؟

روزمرگی، از جمله آفات زندگی است اما برخلاف تصور، با راه هایی ساده می توان آن را دور زد.

چگونه اسیر روزمرگی ها نشویم؟به گزارش گروه سبک زندگی خبرگزاری دانا (داناخبر) بسیاری از افراد، خود را به دست سرنوشت سپرده و برای لحظات زندگی‌شان ارزشی قایل نیستند. آنها تصور می‌کنند هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید و روی زندگی‌شان تسلطی ندارند.

جام جم نوشت: اگر می‌خواهید اسیر قاب تکراری زندگی‌تان نباشید، روش‌های زیر را به کار بندید و مطمئن باشید پاسخ مثبت می‌گیرید:

خواست واقعی‌تان از زندگی

فهرستی از خواسته‌ها و اهداف‌تان تهیه کنید و مواردی را که واقعی هستند، مدنظر گرفته، برای رسیدن به آنها براساس منابع در اختیارتان تصمیم‌گیری کنید و مراقب باشید آنها را به دست فراموشی نسپارید و به این ترتیب به زندگی‌تان مفهوم صحیحی ببخشید.

اعتماد به توانایی‌های خود

اگر پیوسته فکر کنید نمی‌توانید کاری را درست انجام دهید، همین‌طور خواهد شد. بنابراین زمانی که راه مناسب رسیدن به هدف و به دست گرفتن امور زندگی‌تان را آموختید بدون این‌که تردیدی به دل‌تان راه دهید با مشکلات احتمالی دست و پنجه نرم کنید و به خود اطمینان دهید که سرانجام از عهده تمام آنها برخواهید آمد.

امور مالی

لباس و کفش زیبا، سفرهای هیجان‌انگیز و شام دلپذیر در رستوران گرانقیمت عالی است، اما اگر بیش از درآمدتان خرج کنید مسلما دچار مشکل می‌شوید و مهار زندگی‌تان از دست می‌رود. بنابراین مراقب باشید هوشمندانه خرج کنید و خود را بدهکار نکنید.

روابط خوب

با کسانی دوست شوید و مراوده داشته باشید که باعث رشد شما می‌شوند؛ افرادی که بتوانید به آنها اعتماد کنید و به شما صدمه نزنند. زندگی سخت‌تر از آن است که با انتخاب دوست نامناسب آن را سخت‌تر کنید. در ضمن باید مراقب باشید دوستان خوب خود را با بی‌توجهی از دست ندهید.

رفتار مناسب

افرادی که می‌توانند زندگی‌شان را به خوبی کنترل کنند، معمولا کسانی هستند که در روابط‌شان با دیگران نیز مراقب رفتار و نحوه گفتارشان هستند. آنها هرگز در عملکردشان لاابالی نیستند و برای اصول اجتماعی ارزش قایل‌اند.

شناسایی نقاط ضعف

اگر می‌خواهید زندگی‌تان را به خوبی کنترل کنید، نقاط ضعف خود را شناخته، در رفع آنها بکوشید.

احساس مسوولیت

با داشتن احساس مسوولیت در زندگی و جوابگوی اعمال خود بودن می‌توانید امیدوار باشید که کارهایتان را درست انجام می‌دهید و روی امور زندگی‌تان تسلط دارید.

رهایی

هرگاه احساس کردید حرفه‌ای یا رابطه‌ای به شما و اهداف‌تان صدمه می‌زند، آن را رها کنید. باید این ویژگی را در خود تقویت کنید تا در مواقع لزوم به راحتی از پس آن برآیید. به چیزهایی که جز ضرر حاصل دیگری برایتان ندارد، نچسبید.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.