چگونه اشتهایمان را سرکوب کنیم؟

فروردین ۱۴۰۳

چاقی این روزها مشکل بسیاری از انسان ها شده است و نمی توان به راحتی آن را درمان کرد از این رو باید مراقب چاق شدن و اضافه وزن باشیم. اولین سببی که سبب افزایش وزن می گردد اشتهای سرکش و غیرقابل کنترل است.

به گزارش گروه خواندنی های ممتاز نیوز، “دلتان درد می گیرد و ندایی در شما به وجود می آید که سبب میشود به سمت یخچال رفته و یک خوراکی بخورید.” این صحنه دقیقا همان چیزی است که بسیاری از پزشکان تغذیه آن را بدترین لحظات برای سلامتی بدن می دانند زیرا خوردن خوراکی و رفتار کردن به سلیقه اشتها سبب افزایش وزن و غیر قابل کنترل شدن وزن می گردد. برای آنکه بتوانید از این مشکلات دوری کنید باید راهکارهای طلایی مقابله با اشتها را در ذهن داشته باشید.

** ذهن خود را برای یک دوره مبارزه با اشتها آماده کنید. برای اینکار لازم است تا سوالهای مختلفی را ذهنتان پرورش دهید. این سوال ها به شما کمک می کند تا راحت تر با این موضوع روبرو شوید. از خودتان بپرسید که آیا خوردن خوراکی میتواند اشتها را کنترل کند؟ یا این که جملاتی مانند من گرسنه نیستم را زیرلب تکرار کنید.

** در همان حال که فکر غذای خاصی به ذهن شما وارد شده است سریعا خود را به کاری مشغول کنید. می توانید در زمانی که اشتها شما به کار افتاده است تلفن را برداشته و به یکی از دوستانتان زنگ بزنید. صحبت کردن با تلفن یا انجام بازی های رایانه ای از جمله راه های پیشنهاد شده توسط متخصصین است.

** برای خوردن وعده های غذایی یا حتی میان وعده ها زمان بندی داشته باشید تا مشکلات اشتها یا گرسنگی سراغتان نیاید. زمانی که شما برای خوردن زمانبندی داشته باشید، بدنتان نیز به این زمان عادت کرده و پس از مدتی خودش را تنظیم می کند. این کار سبب می گردد تا حس گرسنگی های بی موقع از بین برود.

** خرید کردن به تنهایی می تواند سبب چاق شدن شود. هنگام خرید بسته ای یا به میزان بسیار مواد خوراکی را تهیه نکنید. می توانید به جای خرید یک بسته بیسکوئیت تنها ۴ عدد بردارید. این سبب می گردد تا شما کمتر غذا خورده و دیرتر چاق می شوید.

** خوراکی های خود را با دیگران تقسیم کنید زیرا این کار از نظر اخلاقی پسندید است و به لاغری شما نیز کمک به سزایی خواهد کرد. تقسیم کردن خوراکی ها سبب می گردد تا کمتر غذا برای شما باقی مانده و مجبور می شوید به میزان کمتری غذا بخورید. اشتها شما نیز با نبودن هیچ خوراکی برای استفاده کاهش خواهد یافت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.