چگونه تلویزیون مان را تمیز کنیم؟

همین الان که این پست را می خوانید خیلی از افراد هستد که تا کنون تلویزیون شان را تمیز نکرده اند. می پرسید چرا؟ خوب معلوم است. خیلی از ما نمی دانیم که چگونه آن را بدون خش افتادن یا خراب شدن به صورت اصولی تمیز کنیم.

از هر کسی بپرسید چگونه تلویزیون را تمیز کنم، بدون فکر می گوید، هه این که کاری ندارد خیلی آسان است. فقط یک شیشه شو می خواهد! خوب این طرز فکر صحیح نیست. با پاشیدن کمی مایع تمیز کننده، ممکن است پوشش روی سطح ال سی دی HD تان از بین برود.

با ما همراه باشید

ولی کلا هر صفحه تلویزیون HD نیاز به یک گردگیری خاص و حسابی خودش را دارد.

هشدار هایی که در زیر می خوانید، در کتابچه راهنمای مخصوص خریداران امسال تولید کنندگان بزرگ تلویزیون های دنیا نوشته شده اند:

LG: با یک دستمال پارچه ای خشک تمیز کنید. هنگام تمیز کردن، کابل برق را از پریز خارج کرده و به نرمی دستمال خشک را برای جلوگیری از خش افتادن روی صفحه نمایش بکشید. آب یا هیج مایع دیگری را به طور مستقیم روی ال سی دی اسپری نکنید. چون احتمال شوک الکتریکی بالا می آید. هیچ گاه صفحه ال سی دی را با مایعات شیمیایی مثل الکل، بنزین یا تینر تمیز نکنید.

Panasonic: جلوی صفحه نمایش طراحی خاص دارد. برای تمیز نمودن سطح ال سی دی سعی کنید از یک پارچه تمیز، خشک و ترجیحا بدون پرز استفاده کنید. اگر احساس می کنید که صفحه نمایش کثیف است و چیزی روی آن مالیده شده، پس از گرفتن پرز با استفاده از دستمال خشک، پارچه را در کف مایع تمیز کننده رقیق (مایع ظرفشویی)، که نسبت شوینده به آب باید ۱ به ۱۰۰ باشد قرار دهید. پس از آن، پارچه را بچلانید تا مایع اضافی خارج شود. حال دستمال را به نرمی و دقیق رو قسمت کثیف بکشید. پس از آن یک پارچه نرم و خشک دیگر را تا زمانی که صفحه کاملا خشک شود بکشید. از ناخن یا چیز هایی مشابه آن برای پاک کردن قسمت های برجسته استفاده نکنید چرا که احتمال خش افتادن به ۹۰% می رسد. همچنین از استفاده از مواد فرار مانند اسپری های حشره کش، حلال ها، تینر و … اجتناب کنید ( ما رو چی فرض کرده!)، چرا که کیفیت نمایش ممکن است تحت الشعاع قرار گیرد.

Samsung: اگر در هنگام تمیز کردن دقت لازم را بکار نبرید، قسمت های بیرونی (براق) و صفحه نمایش ممکن است خش بیفتند. حتما مطمئن شوید، پارچه ای که با آن ال سی دی را تمیز می کنید، نرم و تمیز باشد. آب را هیچ گاه به طور مستقیم به صفحه نمایش اسپری نکنید. هر نوع مایعی که وارد محصول شود، ممکن است مشکلی ایجاد شود: یک نقص ایجاد شود، آتش بوجود بیاید، شوک الکتریکی اتفاق بیفتد. صفحه نمایش را با دستمالی نرم و مرطوب با مقدار کم آب تمیز کنید، اما از مایع های قابل اشتعال (بنزین، تینر و …) هیچگاه استفاده نکنید.

Sony: صقحه ال سی دی را با پارچه ای نرم و آرامش کامل تمیز نمائید.  لکه های برجسته و سخت را با پارچه ای مرطوب (ترجیحا از صایون نرم و کمی آب گرم) پاک کنید. اگر از مایعات شیمیایی استفاده می کنید، حتما دستورالعمل داخل جعبه را مطالعه نمائید. هرگز آب یا مواد شوینده را مستقیما بر روی صفحه نمایش (گرچه خاموش باشد) نپاشید، چرا که امکان آسیب تلویزیون در قسمت های اصلی وجود دارد.

Toshiba: تنها با یک دستمال خشک (از پنبه، فلانل (پشمی) و …) استفاده کرده و به آرامی پنل نمایش و صفحه ال سی دی را تمیز کنید. دستمال غیر نرم ممکن است بر روی سطح نمایش خش ایجاد کند و از تماس الکل، تینر، بنزین، مواد اسیدی، قلیایی و … به شدت دوری کنید.

اینها توضیحاتی بود که خود تولیدکنندگان دستگاه های دیجیتال، در داخل دستور العمل تلویزیون هایشان قرار داده بودند. تمامی شرکت ها در داخل جعبه تلویزیون، یک دستمال نرم (معمولا آبی رنگ) قرار می دهند. اگر به هر دلیلی آن را گم کرده یا از بین برده اید، می توانید مشابه آن ها را به طور رایگان در عینک فروشی ها مشاهده و تهیه کنید.

همان طور که دیدیم، اکثر قریب به اتفاق آن ها استفاده از دستمال نرم، عدم استفاده از مواد شیمیایی و کشیدن دو شاخه به بیرون را توصیه کرده اند، پس شما هم سعی کنید از این دستور العمل ها پیروی کنید.

این بود راهنمای دفترجه تولید کننده تلویزیونتان به زبان پارسی، که ممکن بود برای شما به زبان فارسی وجود نداشته باشد (یا تهیه اش مشکل باشد). توجه داشته باشید این توضیحات مربوط به دستگاه های ال سی دی است و دال بر استفاده بقیه تلویزیون ها مثل پلاسما نیست و برای هر کدام به دفترجه راهنمای خودشان مراجعه کنید.

امیدواریم که پاسخ سوالاتتان در مورد تمیز کردن اصولی تلویزیون را گرفته باشید و از همین الان دست به کار شوید تا ال سی دی تان را مثل روز اولش تمیز کنید.

موفق باشید

منبع: Cnet

مطالب مرتبط

  • IFA: پروژکتور سه بعدی Full HD سونی به نام VPL-HW50ES رونمایی شد
  • پوشش خبری نمایشگاه محصولات الکترونیکی IFA 2012 در گویا آی تی: فهرست اخبار و محصولات
  • سامسونگ صدر نشین در آسیا
  • همکاری سونی و پاناسونیک برای ساخت صفحه نمایش‎
  • آینده تلویزیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.