چگونه شاد زندگی کنیم؟

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: آیا از اینکه همیشه منتظر باشید که شادی و خوشحالی به سراغ شما بیاید خسته شده اید؟ انتظار را رها کنید و شاد بودن را از همین امروز آغاز کنید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، همه ما می دانیم که شادی با معجزه به دست نمی آید. همچنین شادی چیزی نیست که برای شما اتفاق بیافتد بلکه بذری است که شما آن را می کارید و محصولش را برداشت می کنید.

آنچه که علم دربارهٔ شاد زیستن به ما می گوید:

تحقیقات نشان داده است بسیاری از عوامل ایجاد شادی به شخصیت، تفکر و رفتارهای اشخاص برمی گردد که قابل تغییر می باشند. پس می توان نتیجه گرفت که شادی مهارتی آموختنی است.

هرچند که ممکن است اینگونه فکر کنید که شادی از همان بدو تولد در یک خانواده ثروتمند، زیبا یا محیطی خالی از استرس به وجود می آید، اما واقعیت این است که لزوما اشخاصی که در اینگونه شرایط زندگی می کنند نسبت به دیگرانی که از این نعمت ها بی بهره اند، شادتر نیستند.

افرادی که شادی داخلی دارند، می دانند که این شادی مدیون مجموعه ای از عوامل در زندگی آنها می باشد و زندگی شان بر اساس این پایه ها ساخته شده است:

    اختصاص دادن زمان هایی به خانواده و دوستان
    قدر دانی نسبت به آنچه که دارید
    حفظ دیدگاه مثبت نسبت به دنیای اطراف
    احساس هدفمندی
    زندگی در حال

 چگونه شاد باشیم؟ تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید.

اگر به دنبال شادی می گردید، خوشبختانه باید گفت که امکانات، افکار و فعالیت های شما می توانند میزان شاد بودن شما را تحت تاثیر قرار دهند. هرچند که شاد بودن به آسانی روشن کردن کلید برق نیست، اما می توانید سطح شادی خود را افزایش دهید. نکات زیرشما را در ایجاد یک راه شادتر در زندگی راهنمایی می کند:

 
در روابط خود سرمایه گذاری کنید

اطراف خود را با انسان های شاد پر کنید. با اشخاصی معاشرت کنید که به شما نیرو و قوت قلب بدهند. این انرژی رفت و برگشتی است به این معنا که اگر آنها عامل شادی شما بشوند شما نیز با شادی خود به آنها نیرو می دهید. خانواده و دوستان شما که لحظات موفقیت شما را جشن می گیرند و در اوقات سخت شما را حمایت می کنند از این دسته اشخاصند. اما فراموش نکنید که در صورتی می توانید این روابط را پایدار و همیشگی کنید که با کلمات و کارهای تان از آنها قدردانی کنید و از اینکه بخشی از زندگی شما می باشند از آنها سپاس گذارید.

قدردانی خود را بیان کنید

تشکر چیزی بیشتر از این است که فقط بگویید متشکرم. بلکه حسی از شگفت زدگی، قدر دانی و سپاسگذاری از زندگی است. گاهی بهای درک ارزش این قدردانی از زندگی گزاف است و به قیمت یک بیماری جدی یا سایر حوادث غم انگیز در زندگی تمام می گردد. پس قبل از اینکه گرفتار این مصیبت ها شوید، خود را متعهد سازید که قدر دانی را از همین لحظه در زندگی خود آغاز کنید. به طور مثال به جای اینکه دایما از اینکه خواهرتان تولد شما را فراموش کرده، خود را آزار دهید به این فکر کنید که خواهرتان همیشه در سخت ترین لحظات زندگی با شما بوده است.

همیشه اجازه بدهید قبل از خواب، قدردانی از همه چیز و همه کس آخرین فکری باشد که در ذهن تان نقش می بندد و هنگام بیدار شدن اولین فکری باشد که به سراغ تان می آید.
 

رشد مثبت اندیشی

عادت  مثبت نگاه کردن به همه چیز را در خود تقویت کنید. هرچند که اگر اتفاق بدی برای شما بیافتد، مثبت نگاه کردن به آن تا حدی غیر ممکن به نظر می رسد اما حداقل اجازه ندهید رنگ منفی تمام نگاه شما به زندگی را در بر بگیرد. اگر ذاتا فرد منفی بافی میباشید مدت زمان بیشتری برای تغییر این دیدگاه نیاز دارید. اولین قدم این است که افکار منفی خود را بشناسید سپس یک قدم به عقب بردارید و از خود این سوالات را بپرسید:

    آیا شرایط به همان اندازه بد است که من فکر می کنم؟
    آیا می توان به شیوه دیگری به قضیه نگاه کرد؟
    از اتفاق پیش آمده چه تجربه ای کسب کردم که در آینده به کارم بیاید؟

 
هدف خود را پیدا کنید

افرادی که در زندگی خود برای به دست آوردن هدفی تلاش  می کنند، که این هدف می تواند رشد دادن یک گیاه، مراقبت از فرزند یا پیدا کردن شریک زندگی باشد، نسبت به اشخاصی که هیچ انگیزه و هدفی در زندگی ندارند، شادترند.

داشتن هدف، احساس خود ارزشمندی را تقویت می کند. فراموش نکنید که اندازه هدف مهم نیست، مهم معنایی است که آن هدف برای شما دارد.

 
در زمان حال زندگی کنید

شادی را به روزی موکول نکنید که مشغله و استرس کمتری دارید. آن روز ممکن است هیچ وقت به دست نیاید.

به دنبال موقعیت هایی باشید که شادی های کوچک روزانه و همیشگی برای شما فراهم کند. بر لحظات مثبت زمان حال تمرکز کنید به جای آنکه برای قبل حسرت بخورید یا نگران آینده باشید.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.