چگونه عمر موبایل را دو برابر کنیم

مراقبت کردن از تلفن همراه می تواند کار کند تا این وسیله برای مدت های طولانی به خوبی برای شما کار کند و نیاز نباشد تا با پرداخت مبلغ زیادی گوشی خودتان را عوض کنید.

به گزارش سه نسل به نقل از مشرق ، مراقبت از گوشی تلفن همراه شامل نگهداری مناسب، نظافت ، شارژ باطری، نحوه استفاده از آن و در نهایت بازیابی گوشی پس از اتمام عمر مفید آن است. نکات مفید زیر در نگهداری از گوشی به کاربران کمک می کند تا بیشترین استفاده را از تلفن همراه خود ببرند.

** گوشی تلفن

در ابتدا باید به این نکته اشاره داشته باشیم که نگهداری از تلفن های همراه به چند دسته متفاوت تقسیم بندی می شوند. شما در ابتدا نباید بگذارید تا بدنه گوشی آسیب ببیند و پس از آن نیز باید مواظب باتری تلفن همراه باشید چرا که باتری قلب تلفن های همراه است.

گوشی تلفن همراه را از مکان های پر از گردوخاک وکثیف که میتواند به قطعات مختلف آن ازجمله مدارهای الکترونیک آسیب برساند دور نگهدارید. اگر میخواهید گوشی خود و یا لنز دوربین آنرا تمیز کنید از یک پارچه نرم، تمیز و خشک استفاده کنید؛هرگز برای این منظور از مواد شیمیائی یا پاک کننده های قوی استفاده ننمائید.
گوشی تلفن همراه خود را همیشه خشک نگهدارید چرا که رطوبت، رسوب مایعات و در نهایت انواع مایعات ورطوبت دارای رسوبات معدنی بوده وباعث زنگ زدگی قطعات الکترونیکی میشود.

از وارد آوردن ضربه، تکان های شدید و به زمین افتادن موبایلتان خودداری نمایید چرا که نکانهای شدید باعث شکسته شدن مدارهای داخلی گوشی می شود و زمین افتادن گوشی می تواند به باطری آسیب جدی وارد نماید.

هرگز گوشی خود را در مکانهای با درجه حرارت بالا نگهداری ننمائید. درجه حرارت بالا ممکن است عمر مفید گوشی شما را کاهش داده وبه باطری آن آسیب وارد نماید. مکانهای بسیار سرد برای موبایل مناسب نیستند . وقتی گوشی به درجه حرارت معمولی بر میگردد، رطوبت در داخل گوشی ایجاد شده وبه مدارهای الکترونیک آسیب می رساند.

اگر گوشی شما خیس شد باطری را خارج کرده وقبل از خشک شدن کامل دستگاه از قرار دادن باطری داخل گوشی خودداری فرمائید. قطعات گوشی شما یکپارجه است بنابر این برای دسترسی به باطری طبق دستورالعمل اقدام کنید و مواظب باشید باطری اتصال کوتاه نشود.اتصال کوتاه باطری با تماس ترمینال باطری با اشیاءفلزی مانند سکه،گیره ویا قلم بوجود میاید.

** محافظت از باطری تلفن همراه

از طریق تنظیمات مختلف دستگاه میزان مصرف باطری خود را در حد نیازتنظیم کنید: نور پس زمینه مانیتور ، مدت زمان لازم برای خاموش شدن LCD دراثر عدم استفاده (حالت Stand by) و بلندی صدای زنگهای مختلف از مهمترین آن ها هستند.

وقتی باطری را شارژ می کنید اجازه دهید این شارژ تا ۱۰۰% ادامه داشته باشد و چند دقیقه هم پس از شارژ شدن کامل صبر کنید سپس دستگاه را از حالت شارژ خارج کنید. شارژ نا کامل دستگاه ماندگاری شارژ را کم می کند.

دستگاههای جانبی مثل Bluetooth را در صورتی که مورد استفاده نیستند خاموش کنید چون ماندگاری شارژ را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند. در صورتیکه حس می کنید در برنامه روزانه شما زمان لازم برای شارژ باطری در صورت تمام شدن شارژ وجود نخواهد داشت پیش بینی های لازم را انجام دهیدو زیاد با دستگاه کارهای غیر ضروری انجام ندهید.

همیشه برای شارژ کردن از شارژر اصلی خود دستگاه استفاده کنید و در مکان هایی که جریان برق نوسان دارد احتیاط کنید. اگر میزان استفاده شما از دستگاهتان زیاد است بهتر است باطری های با توانایی ذخیره بیشتر را برای دستگاهتان استفاده کنید که در برخی مدل ها به همراه دستگاه ارائه می شوند و در برخی دیگر باید از بازار خریداری کنید.

عمر مفید باطری در شرایط متعارف حدود دو سال میباشد. وقتی شارژ باطری در هنگام صحبت ویا حالت روشن بدون صحبت خیلی زود تمام می شود ، زمان تعویض باطری فرا رسیده است.همیشه از باطری اصلی استفاده کرده و برای شارژ آن نیز از شارژر اصلی استفاده نمائید.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.