چگونه یک دکوراسیون زیبا

پورتال اجتماعی ممتاز نیوز:چطور پرده‌ها و مبل‌ها را با هم ست کنم؟ با مبلمان کهنه‌ام چه کار کنم؟ و … این سوال‌ها ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. ما برای سوال‌های شما جواب‌ کارشناسانه دادیم.چه رنگ‌هایی کنار هم خانه‌ام را زیباتر می‌کند؟ چطور پرده‌ها، مبل‌ها و کابینت‌هایم را با هم ست کنم؟ چه نوع مبلی مناسب چه نوع خانه‌ای است؟ با مبلمان کهنه‌ام چه کار کنم و… . این سوال‌ها ممکن است در یک ظهر تابستانی وقتی که خانه‌تان را برانداز می‌کنید برای شما هم پیش آمده باشد. این بار هم به چند سوال از بین چندین سوالی که به مجله فرستاده بودید، جواب‌های کارشناسانه داده‌ایم.

کابینت‌هاى خانه من سفید و وسایل داخل آشپزخانه‌ام سیلور و مشکى است. در انتخاب مبلمان، پرده و میز ناهارخورى کمکم کنید.

خانه رویایی من

می‌توانید مبلمان و میز ناهارخوری با رنگ چوب سفید انتخاب کنید. پارچه رومبلی‌تان هم می‌تواند بسته به سلیقه شما انتخاب شود. اگر متراژ منزل‌تان کوچک است ترجیحا رنگ‌های روشن (سفید، سبز پسته‌ای روشن، خاکستری روشن و. . . ) و اگر منزل‌تان بزرگ است از رنگ‌های تیره‌تر (نوک مدادی تیره، یشمی، زرشکی و. . . ) استفاده کنید. روکش یکی از مبل‌های تکی می‌تواند مشکی انتخاب شود. رنگ پرده‌ها را با توجه به رنگ روکش مبلمان‌تان انتخاب کنید. اگر روکش مبل‌ها ساده است، پرده طرحدار و اگر روکش مبل‌ها طرحدار است از پرده ساده استفاده کنید و در کنار این ترکیب، حتما از کوسن‌هایی با رنگ‌های شاد (قرمز، زرد، نارنجی و. . . ) و گلدان‌هایی با رنگ‌های زنده و گل‌های طبیعی کمک بگیرید.


برای ویترین قهوه‌ای و فرش کرم چه رنگ مبل و پرده‌ای بخرم؟

خانه رویایی من

رنگ چوب مبلمان را به رنگ چوب ویترینی که دارید (قهوه‌ای) انتخاب کنید. برای رنگ روکش مبل‌ها، می‌توانید از رنگ زرشکی استفاده کنید. رنگ پرده‌ها با توجه به رنگ مبلمان انتخاب شود و ترجیحا هر دو طرحدار نباشد.


مبلمان سالن پذیرایی‌ام قهوه‌ای، پارکت عسلی روشن و دیوارهای خانه‌ام سفید است. برای تغییر رنگ دیوار چه رنگی را پیشنهاد می‌کنید.

خانه رویایی من

باتوجه به اینکه رنگ مبلمان‌تان تیره است، رنگ کرم روشن یا استخوانی برای دیوارها انتخاب مناسبی است. می‌توانید برای تزیین دیوارها از قاب‌هایی با پاسپارتوی سفید پهن و قاب قهوه‌ای تیره استفاده کنید و اگر نقشه خانه اجازه می‌دهد یکی از دیوارها (ترجیحا در قسمت نشیمن یا راهروی ورودی اتاق خواب‌ها) را به رنگ دیگری درآورید. رنگ زرشکی یا سورمه‌ای کنار ترکیب رنگی شما بسیار خوب خواهد بود.


چیدمان منزلم به سبک کلاسیک است، مبلمان پذیرایی‌ام طلایی نسبتا پرکار و کاغذدیواری‌ام نقره‌ای بسیار روشن. می‌خواهم یک جفت ویترین تک در بلند خریداری کنم. نمی‌دانم چه رنگی بخرم. آیا صدفی روشن مناسب است؟

خانه رویایی من

با رنگ صدفی روشن به دلیل زیاد شدن رنگ‌ها موافق نیستم. با تکراری از طلایی مبل‌ها یا نقره‌ای دیوارها منزل‌تان خیلی شکیل‌تر خواهد شد.


فضای هال منزلم مربع‌شکل است به متراژ ۴۸ متر. کاغذدیواری، مبلمان، والان، دکور سقف و موکت کف خانه‌ام هم اکثرا به رنگ‌های خنثای قهوه‌ای و کرم است. این فضا بیش از حد برایم خسته‌کننده شده به‌طوری که وقتی از سرکار به خانه بازمی‌گردم خستگی‌ام دوچندان می‌شود. چطور با هزینه خیلی کم و بدون تعویض مبلمان و موکت به فضای خانه‌ام روح ببخشم.

خانه رویایی من

اینکه چطور می‌شود با هزینه کم، بهترین تغییرات را ایجاد کرد، گاهی ذهن همه‌مان را مشغول می‌کند. اگر امکان تغییر رنگ دیوار برای شما وجود دارد، یکی از دیوارهای کوچک خانه، ترجیحا دیواری که پشت به تلویزیون نباشد را به رنگ زرد درخشان درآورید. یک کیلو رنگ بخرید و خودتان دیوار را رنگ‌آمیزی کنید. در مغازه‌های پارچه فروشی، پارچه‌های تکه‌ای را که آخر توپ پارچه مانده خیلی ارزان‌تر از قیمت واقعی‌شان می‌فروشند و تنوع رنگی بسیار خوبی دارند. می‌توانید برای تهیه کوسن‌های شاد رنگی از آنها استفاده کنید.

همچنین استفاده از قاب‌های کوچک روی دیوارها، فضای خانه را بیش از آنچه فکر می‌کنید تغییر می‌دهد. هر عکس یا کارت و نوشته یا حتی کاور فیلم و موزیکی که دوستش دارید، می‌تواند یک قاب خوب برای دیوار خانه‌تان باشد و وقتی از سر کار بازمی‌گردید دیدنش خستگی شما را به در برد! استفاده از گل‌ها و گلدان‌های طبیعی را هم فراموش نکنید.


نوزاد پسری در راه دارم. یک رنگ اسپرت برای روتختی و دکور اتاقش می‌خواهم  ولی دوست ندارم از رنگ‌های تکراری مثل آبی و سبز باشد.

خانه رویایی من

برای اتاق کودک دلبند خود می‌توانید از بیشتر رنگ‌های شاد استفاده کنید حتی استفاده از رنگ‌های تکراری مثل آبی و سبز اگر درست و به اندازه باشد، می‌تواند فضای متفاوتی به وجود آورد. اما اگر تمایل ندارید از این دو رنگ استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌هایی مانند نارنجی، سفید، زرد – قرمز، سبز – زرد، آبی – قرمز، بنفش _ سفید به صورت ترکیبی استفاده کنید.


مبلمانم چرم کرم‌- قهوه‌ای با فرش‌های گردویی، میز تلویزیون‌ ام‌دی‌اف مشکی و دیوارهای کرم رنگ است. لطفا راهنمایی کنید برای پرده، قاب‌ها، چهارچوب و در اتاق چه رنگ‌هایی استفاده کنم. درضمن سبک موردعلاقه‌ام کلاسیک است.

خانه رویایی من

پرده می‌تواند رنگ تیره مثلا قهوه‌ای سوخته یا حتی مشکی (چون میز تلویزیون مشکی است) باشد. باز بسته به اندازه فضا حتی می‌تواند یک رنگ نزدیک به دیوارها یا بالعکس یک رنگ نزدیک به در باشد که با در یکپارچه به نظر برسد.


یک دست مبل سلطنتی طلایی-زیتونی با فرش کرم و کاغذدیواری طلایی-کرم دارم. از چه رنگی برای مبل راحتی‌ام استفاده کنم؟

خانه رویایی من

می‌توانید برای انتخاب رنگ مبل راحتی خود از یکی از رنگ‌های تونالیته سبز و حتی زیتونی استفاده کنید. بهتر است قسمتی از رنگ مبل راحتی‌تان مثل دسته‌ها و تعدادی از کوسن‌های آن قهوه‌ای تیره باشد. سبز در کنار قهوه‌ای و کاغذدیواری کرم – طلایی ترکیب دلنشینی خواهد بود.


مبلمان اصلی‌ام استیل زرشکی است. می‌خواهم مبل راحتی بگیرم اما نمی‌دانم از چه رنگی استفاده کنم. فرش و پرده‌ هم هنوز نخریده‌ام. لطفا کمکم کنید.

خانه رویایی من

اینکه رنگ مبل استیل شما روی نوع انتخاب رنگ مبل راحتی‌تان تاثیر بگذارد به اندازه خانه‌تان ربط دارد. اگر خانه تقریبا بزرگی دارید، لازم نیست حتما رنگ دو نوع مبلمان‌تان با هم هماهنگ باشد. می‌توانید از هر رنگ دیگری استفاده کنید ولی بهتر است این رنگ فقط با فضای اطراف مبل راحتی هماهنگی داشته  باشد. پس از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید رنگ دو نوع مبلمان هماهنگ باشد، می‌توانید یکی از مبل‌های راحتی‌تان را مشکی با کوسن‌های زرشکی یا برعکس تهیه کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.