چگونگی انجام عادت های درست غذایی و ترک عادت های نادرست

برخی عادت های غذایی سالم هستند که دنبال کردن آنها به نظر دشوار می آید و فرد با اینکه می داند این روش درست است اما نمی تواند آن را دنبال کند و یا اینکه به این موضوع واقف است که این نوع الگوی غذایی اشتباه است اما نسبت به ترک آن احساس ضعف می کند. اما با رعایت چند نکته ساده می توان تمام این مشکلات را به خوبی مدیریت کرد.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر)، از جمله عادت های خوب غذایی مصرف بیشتر میوه و سبزیجات و یا خوردن صبحانه است و از جمله عادت های نادرست، مصرف بیش از حد فست فودها و یا پرخوری است. که در این مطلب می خواهیم با چگونگی انجام و ترک برخی از عادت ها آشنا شویم:

اگر تمایل به مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات دارید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

در هر وعده غذایی خود سعی کنید که حداقل یک واحد یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کنید. از سبزیجات خام خرد شده در قسمت جلو فریزر و از میوه نیز در جایی که بیشتر در معرض دید شما قرار دارد، نگهداری کنید. سعی کنید که از مواد غذایی کم چرب مانند ماست و شیر کم چرب استفاده کنید و تا می توانید در اکثر مواد غذایی خود از قبیل ساندویچ، پیتزا، سوپ، املت و سالاد خود سبزیجات اضافه کنید.

اگر تمایل به مصرف کمتر فست فودها دارید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

سعی کنید که میزان مصرف فست فود را در وعده های غذایی خود کاهش دهید. اگر در مسیر رفت و آمد شما رستوران های فست فود قرار دارد، مسیر خود را عوض کنید. در محل کار و خانه همیشه میوه و آجیل داشته باشید. اگر نمی توانید در برابر این دسته از مواد غذایی مقاومت کنید، گزینه های کم کالری مثل مرغ کبابی را انتخاب کنید و در کنار آن گزینه های گیاهی از قبیل سالاد و یا سیب زمینی پخته شده را نیز مصرف کنید. همواره یک رژیم غذایی کوچک و منظم را دنبال کنید و از مصرف وعده های غذایی بزرگ و سنگین جدا خودداری کنید و به جای نوشابه، آب معدنی را جایگزین کنید.

اگر تمایل به مصرف میان وعده سالم دارید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

سعی کنید که در روز حتما یک میان وعده سالم را میل کنید. به جای مصرف بیش از حد شیرینی یا تنقلاتی مانند چیپس و آجیل، میوه های تازه فصل را جایگزین کنید. مرکبات مانند پرتقال و یا دیگر میوه هایی که می توان به راحتی پوست آنها را کند و میل کرد، بهترین گزینه ها هستند. پیشنهاد دیگری که برای یک میان وعده سالم داریم، کراکر گندم با پنیر کم چرب است. توجه داشته باشید که میان وعده را زمانی مصرف می کنند که احساس گرسنگی کنند نه در اثر استرس و بی حوصلگی.

اگر تمایل دارید که ناآگاهانه غذا مصرف نکنید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که زمانی که واقعا احساس گرسنگی می کنید، غذا مصرف کنید و پیش از آنکه احساس سیری کامل کنید دست از غذاخوردن بکشید حتی اگر هنوز در بشقاب شما غذایی باقی مانده است. به هیچ وجه در حین تماشای تلویزیون و یا کار با کامپیوتر غذا مصرف نکنید زیرا انجام چند کار به صورت همزمان منجر به پرخوری می شود. بنابراین سعی کنید که سیگنال های اشتها خود را مدیریت کنید.

اگر تمایل دارید که سرکار تنقلات کمتری را مصرف کنید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

هرگونه تنقلات ناسالم را در محیط کار خود به دور بیاندازید و یا اینکه از معرض دید خود خارج کنید. مسلما اگر شیرینی یا هر گونه تنقلات دیگری در معرض دید شما نباشد و دسترسی به آن برای شما آسان نباشد، نخوردن آنها برای شما آسان تر خواهد بود.

بزرگترین راز موفقیت برای رهایی از مصرف بی رویه تنقلات دور نگه داشتن آنها از خود است.

اگر تمایل دارید که قند کمتری مصرف کنید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

حذف تنها یک بطری نوشابه در روز به معنی کاهش ۳۰ گرم یا ۸ قاشق چایخوری قند از رژیم غذایی است. به جای سودا و سایر نوشیدنی های شیرین، نوشابه های رژیمی، آب یا چای بدون شکر را جایگزین کنید. روش دیگر کاهش مصرف قند استفاده از میوه های تازه یا میوه های کنسرو شده و غلات بدون شکر است.

اگر تمایل دارید که هر روز صبحانه را میل کنید

راه حل های چگونگی انجام عادت های درست و ترک عادت های نادرست

اگر صبح ها عجله دارید و زمانی برای صرف صبحانه ندارید، این وعده غذایی را به گونه ای فراهم کنید که در مدرسه یا محل کار بتوانید آن را مصرف کنید. می توانید اقلام صبحانه را از پیش در ظروف مناسب کنار بگذارید که بهترین پیشنهادهای ما میوه تازه و خرد شده است. در انتخاب موارد مصرفی صبحانه، زیرک باشید و مواردی را انتخاب کنید که بتوانند سوخت مورد نیاز بدن شما را در صبح تامین کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.