چگونگی نقش‌آفرینی اخلالگران ارزی

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

بینا- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه گزارش تفسیری این کمیسیون از بازار ارز هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس ارائه می‌شود، گفت: فعلا نمی‌توانم درباره ارتباط اخلالگران بازار ارز با بدنه دولت اظهارنظر کنم، ضمن اینکه با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور، نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز بررسی نمودیم.
محمدعلی پورمختار در خصوص گزارش تفسیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره اختلالات اخیر بازار ارز ، به مهراظهارداشت: درحال حاضر گزارش تفسیری این کمیسیون در رابطه با دلایل نابسامانی و عوامل اخلالگر در بازار ارز و وابستگی و مرکز فرماندهی آنها در حال نهایی شدن است.
وی افزود: در این رابطه از بانک مرکزی درخواست گزارش تفسیری‌های آماری نموده ایم و به محض اینکه مسئولان بانک مرکزی این گزارش تفسیریها را در اختیار ما بگذارند، گزارش تفسیری کمیسیون را جمع بندی نموده و نهایتا هفته آینده آن را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم خواهیم نمود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره محورهای اصلی این گزارش تفسیری گفت: از جمله محورهای مهمی که در این گزارش تفسیری به آن توجه شده است “بررسی دلایل کمبود ارز در بازار”،”بررسی دلایل افزایش قیمت ارز در بازار”،”بررسی مشکلات و موانعی که در این رابطه فراروی بانک مرکزی و دولت قرار داشت”، “بررسی پیشنهادات و راهکارهای رفع مشکلات مذکور” و “بررسی چشم انداز و آینده بازار ارز ایران” است.
وی همچنین درخصوص نقش آفرینی اخلالگران بازار ارز عنوان نمود: بخش مهمی از گزارش تفسیری کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مربوط به نقش آفرینی اخلالگران در بازار ارز است به طوری‌که با اخذ اطلاعات دقیق از مسئولان اقتصادی و امنیتی کشور در رابطه با وضعیت بازار ارز، نقش این اشخاص را در التهاب آفرینی بازار ارز بررسی و تعیین نموده ایم.
پورمختار درباره ارتباط این اشخاص با بدنه دولت نیز گفت: فعلا نمی توانم درباره این موضوع اظهارنظر کنم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.