چیدمان بهترآپارتمان های کوچک

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

برنامه ریزی یکی از مهم ترین گام های لازم برای طراحی داخلی است. وقتی آپارتمانی کوچک باشد، برنامه ریزی اهمیت ویژه ای خواهد یافت چراکه کمبود فضا تخیل طراح را محدود خواهد کرد. برای اینکه از فضای کمی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم، اولین گام اولویت بندی است. مثلا اگر کسی در خانه خود کار می کند، به یک اتاق کار یا حداقل فضایی برای کار نیاز خواهد داشت.

● تخت را پنهان کنید
برای پنهان کردن تخت در آپارتمان های کوچک راه هایی وجود دارد. با استفاده از یک دیوار یا چیز دیگری مانند یک پرده اتاق خواب را از سایر قسمت ها جدا و حریم خصوصی آن را حفظ کنید. برای این کار گزینه های مختلفی وجود دارد که به معماری آپارتمان شما بستگی دارند.

● وسائل را با دقت بچینید
از خود بپرسید کدام وسائل برای آپارتمانتان ضروری هستند و چگونه می توان آنها را به بهترین و موثرترین شکل چید. به عنوان مثال، مبلی که در وسط اتاق قرار گرفته است می تواند به راحتی اتاق را به دو قسمت که هرکدام برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرند تقسیم کند. برای جدا کردن اتاق خواب از آشپزخانه می توانید از یک قفسه کتاب استفاده کنید. با این کار این دو بخش از هم جدا شده و می توان برای دو هدف مختلف از آنها استفاده کرد.

● بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید
گاهی جدا کردن بخش های مختلف خانه (با استفاده از یک دیوار، پرده، مبل یا غیره) موجب می شود اتاق شما شلوغ و فشرده به نظر برسد. بنابراین اشکال ندارد اگر بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید. بدین ترتیب فضایی دلباز با کاربردهای مختلف در اختیار خواهید داشت. برای اینکه بتوانید در ذهن خود بخش های مختلف را جدا کنید، از رنگ های مختلف استفاده کنید. بدین ترتیب هم فضا باز می ماند و هم بخش های مختلف از هم جدا دیده می شوند.

● از گوشه ها استفاده کنید
وقتی آپارتمان شما کوچک باشد، لازم است حتی الامکان از تمامی قسمت های آن استفاده کنید. گوشه های خانه می توانند به عنوان محل کار، محل مطالعه یا محل نگهداری اشیا استفاده شوند. می توانید از بالکن ها به عنوان اتاق غذاخوری استفاده کنید و با قرار دادن اشیای متفرقه در گوشه ها، فضایی باز و روشن ایجاد کنید.

● جزئیات معماری
همه آپارتمان های کوچک شبیه به هم نیستند. بنابراین دکوراسیون هر آپارتمان به ویژگی های منحصر به فرد آن بستگی دارد. آنچه مهم است استفاده از تمامی ویژگی های معماری آپارتمان برای بیشینه سازی و بهینه سازی فضای موجود است.
مشورت یا یک کارشناس نیز می تواند به داشتن یک دکوراسیون ایده آل و متناسب کمک کند.

روزنامه هفت صبح

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۱۱ مرداد   مشاهده : ۳۳   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – دکوراسیون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.