چین: آمریکا بحران اوکراین را طولانی‌تر می‌کند/ این جنگ بین روسیه و آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) در جلسه روزانه خود گفت که هدف آمریکا طولانی‌تر کردن بحران اوکراین است تا بدین ترتیب روسیه را تضعیف کند و همچنین خاطرنشان کرد که جنگ میان مسکو و کی‌یف نیست، بلکه این جنگ و درگیری میان روسیه و آمریکا است.

چین: آمریکا بحران اوکراین را طولانی‌تر می‌کند/ این جنگ بین روسیه و آمریکا است

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد: «در حالیکه اروپا و جامعه بین‌المللی خواستار توقف جنگ هستند، اما آمریکا به تشدید و شعله‌ور کردن این جنگ ادامه می‌دهد و آماده است تا آخرین فرد اوکراینی این جنگ را ادامه دهد.»

وی افزود: آمریکا به ارسال پول و تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد. هدف واقعی آن‌ها رسیدن به صلح نیست و می‌خواهند که این درگیری ادامه یابد. آن‌ها خودشان می‌گویند که هدفشان تضعیف روسیه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نهایت عنوان کرد: آیا اینکه آمریکا خواستار صلح است یا جنگ، آیا امنیت می‌خواهد یا هرج و مرج، فکر می‌کنم جهان پاسخ این سوالات را می‌داند.

وی گفت: کشورهای اروپایی باید درس بگیرند و متوجه شوند که بحران اوکراین میان مسکو و کی‌یف نیست بلکه این جنگی است بین روسیه و آمریکا که توسط ناتو رهبری می‌شود.

لیجیان خاطرنشان کرد: «در واقع اتحادیه اروپا باید در این خصوص تجدید نظر کند. شاید برخی افراد تصور کنند که این جنگی است بین روسیه و اوکراین. اما این طور نیست و جنگ و درگیری پیش آمده بین روسیه و آمریکا است. اتحادیه اروپا باید متوجه شود که چه کسی بیشتر از این جنگ نفع می‌برد و چه کسی این جنگ را می‌بازد.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.