چین حمله هکری را تکذیب کرد

۰۲م اسفند ،

dpa-61.jpg

دولت چین هرگونه مداخله ارتش این کشور در حمله هکری به وب‌سایت‌های آمریکایی را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اداره امور مطبوعاتی وزارت دفاع چین با اشاره به گزارش‌های منتشره درخصوص مشارکت ارتش چین در حمله‌های هکری، این گزارش‌ها را غیرحرفه‌ای و ناهماهنگ با واقعیت دانسته و گفت: ارتش چین هرگز از فعالیت‌های هکرها پشتیبانی نکرده است.

اداره امور مطبوعاتی وزارت دفاع چین تاکید کرد: عملیات تخریب امنیت اینترنت مانند حمله‌های هکرها در قوانین چین منع شده و دولت چین همواره به مبارزه با عملیات جنایتکارانه پرداخته و ارتش نیز هیچگاه از فعالیت‌های هکرها پشتیبانی نکرده است.

هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در این رابطه توضیح داد: چین از کشورهای آسیب دیده در حمله‌های هکرهاست.

به گزارش رادیو چین، براساس گزارش انتشار یافته از سوی مرکز مقابله با حوادث اضطراری شبکه اینترنت ملی چین، در سال ۲۰۱۲، در مجموع ۷۳ هزار و ۲۸۶ نشانی آی‌پی وجود داشته که با ویروس‌های تروجان و زامبی برای کنترل ۱۴ میلیون و ۱۹۷ هزار کامپیوتر اصلی در داخل چین به کار گرفته شده است.

بر این اساس در رتبه‌بندی حمله‌های هکرها، آمریکا در مقام اول جهان قرار دارد. هونگ لی در این خصوص گفت: برای پیشبرد حل امنیت اینترنت، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱، چین همراه با کشورهایی مانند روسیه پیش نویس منشور عملیات بین‌المللی امنیت مطبوعاتی را به سازمان ملل ارایه داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.