چین در قرنطینه کرونا + فیلم

گردشگری چین از توریست‌هایی که در خانه می‌مانند، ضربه سنگینی خواهد خورد. ویروس جدید کرونا چینی‌هایی را که خود را برای تعطیلات طولانی سال نو آماده می‌کردند، در خانه به گروگان گرفته و گردشگرانی را هم که قرار بود همزمان با آغاز بهار چینی، خود را به این کشور برسانند، به هراس انداخته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عید بهاره چینی‌ها از شنبه هفته گذشته (۲۵ سپتامبر) آغاز شد؛ شلوغ‌ترین زمان سفر که انجمن آژانس‌های گردشگری چین پیش‌بینی کرده بود بیش از ۳۵ میلیون نفر در این بازه زمانی به خارج از کشور سفر کنند. اما شیوع ویروس کرونا آن‌ها را در خانه نگه داشت.

دولت چین در اقدامی سریع، برای جلوگیری از انتشار گسترده این ویروس که تا به حال جان بیش از ۲۵۰ انسان را گرفته، خروج تورهای گردشگری را تا پایان تعطیلات بهاره متوقف کرد. افزایش شمار قربانیان کرونا از سفر گردشگران خارجی به چین نیز کاسته است. در حال حاضر پرجمعیت‌ترین شهرهای چین، روزهای خلوتی را سپری می‌کنند. دولت چین سینماها و مراکز توریستی پربازدیدکننده از جمله شهر ممنوعه و دیوار بزرگ را تعطیل کرد و آمد و شد در شهرهایی را که شمار مبتلایان و قربانیان آن رو به افزایش بود، محدود کرد.

حسین خلیفی ـ فعال فرهنگی و گردشگری و نماینده پیشین دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین ـ  فیلمی را در اختیار ایسنا قرار داده که وضعیت حال حاضر پرجمعیت‌ترین شهر چین؛ شانگهای را که در هراس ویروس ناشناخته کرونا به سر می‌برد، نشان می‌دهد.

 شانگهای درحال حاضر با ۲۶.۳ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین شهر چین است که سومین شهر پرجمعیت جهان نیز معرفی شده و یکی از مهم‌ترین کانون‌های اقتصادی جهان به شمار می‌آید که پرترددترین بندر کانتینری دنیا را دارد. گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد ویروس کرونا تا جنوب این شهر جنوبی چین نفوذ کرده است.

گردشگری در اقتصاد شانگهای، صنعتی اثرگذار است. در سال ۲۰۱۷ تعداد گردشگران داخلی این شهر به ۳۱۸ میلیون نفر رسیده بود، در حالی که تعداد گردشگران خارجی آن با ۲.۲ درصد رشد به ۸.۷۳ میلیون نفر دست یافت. پیش‌بینی اقتصاددان‌ها بر آن است که ویروس کرونا نه تنها به گردشگری چین، بلکه به صنعت گردشگری سایر کشورها نیز ضربه سنگینی وارد کند؛ چرا که چین یکی از مهم‌ترین منابع تامین گردشگر در جهان است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.