چین هواپیمای مسافربری ساخت +عکس

۲۸ آبان ،

باشگاه خبرنگاران – دیگر عرصه ای وجود ندارد که کشور چین برای تسخیر آن برنامه ریزی نداشته باشد، اما دولتمردان این کشور از ارتقاء ساختارهای رفاهی و اقتصادی داخلی خود نیز غافل نبوده اند.


چین برای پروازهای با مسافت متوسط خود تعداد زیادی هواپیمای C919  سفارش داده که ساخت شرکت چینی کوماک است. اما این دومین قدرت اقتصادی جهان برای رقابت با شرکتهای هواپیماسازی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا و همچنین حضور فعال در بازار بسیار گسترده داخلی، باید تلاشهایشان را بشدت افزایش دهد.

طبق پیش‌بینی‌ها، چین در ۲۰ سال آینده به پنج هزار هواپیمای مسافر‌بری نیاز خواهد داشت که هزینه تامین این هواپیماها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار می ‌شود. بر اساس این پیش بینی ‌ها،هفت هواپیما از هر ۱۰ هواپیمای مورد نیاز چین برای خطوط هوایی با مسافت متوسط و با ظرفیت ۱۷۰ تا ۱۸۰ مسافر خواهد بود.

شرکت چینی کوماک ساخت ۳۸۰ فروند از این هواپیماها را برعهده گرفته است که ۵۰ فروند آن در نمایشگاه بین المللی هوانوردی ژوهای در جنوب چین تحول داده شد اما این شرکت چینی برخلاف رقبای اروپایی و آمریکایی خود هنوز چیزی را ثابت نکرده است. هنوز اطمینان این هواپیماها و همچنین توان کوماک برای تولید انبوه در مهلت‌ های اعلام شده ثابت نشده است.

تحلیلگران می‌ گویند کوماک می‌ تواند در بازار چین سهیم باشد اما سالها طول می ‌کشد تا توان رقابت با ایرباس و بوئینگ را بدست آورد. هواپیمای C919  که شرکت کوماک قصد دارد سالانه ۱۵۰ فروند از آن را تولید کند، با همکاری شرکت‌ های خارجی همچون سافران فرانسه جنرال الکتریک آمریکا و آریتکس اسپانیا ساخته می ‌شود.

افزون بر این شرکت چینی کوماک و شرکت کانادایی بومباردیه قراردادهای کلان و راهبردی در زمینه بازاریابی، فروش، خدمات مشتریان، آزمایش و کیفیت تولید امضا کرده‌ اند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.