چین ۱۹۰۰ روزنامه و ۲ هزار شبکه رادیو و تلویزیونی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هرچه ملت ها بزرگ باشند، وظیفه خبرنگاران وابسته به آن ملت نیز سنگین‌تر و خطیرتر می شود.

محمدزاده خاطر نشان کرد: خبرنگاران منعکس کننده خواسته یک ملت‌اند و ما شاهد آنیم که بعضا خبرنگاران در دفاع از ملت خود، دست به اقداماتی می زنند که سیاستمداران از انجام آن عاجزند، چرا که خبرنگاران زبان یک ملت و سیاستمداران گاهی زبان حزب خود هستند.

 

محمدزاده با تشریح وضعیت رسانه ای در ایران عنوان کرد : در حال حاضر حدود ۵ هزار رسانه مکتوب ، ۱۵ خبرگزاری رسمی، صدها سایت و پایگاه اطلاع رسانی مشغول به فعالیت اند.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی افزود: از نظر ما آنچه باعث تضمین امنیت برای کشورها می‌شود ، قدرت مردمی کشورهاست و نه سلاح هسته‌ای و معتقدیم دستیابی به سلاح هسته‌ای و بمب اتمی، امنیت را برای صاحبان آن به ارمغان نمی‌آورد و مانع از فروپاشی آنها نمی شود.

 

 

محمدزاده خاطر نشان کرد: در جهانی که قدرت‌های سلطه قصد دارند صدای صلح وعدالت خواهی  را خاموش کنند ، رسانه های کشورهای بزرگ همچون چین وظیفه دارند از تمامی توان رسانه ای خود بهره برده و این صدا را که منطبق بر فطرت بشری است، به گوش جهانیان برسانند.

 

وی  تاکید کرد: ما انتظار داریم همانند توسعه تجاری چین ، رسانه های این کشور نیز همپای این رشد و گسترش در نقاط مختلف دنیا حضور داشته باشند و صدای عدالت و دوستی مردم را به  افکار جهانی منعکس کنند.

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پایان سخنان خود ضمن دعوت از رسانه‌های چینی برای حضور بیشتر در ایران و منطقه،  از آمادگی ایران برای تبادل هیئت‌های خبری میان دو کشور ایران و چین خبر داد و ابراز امیدواری کرد: خبرنگاران دو کشور در طول سفرهای خبری خود از نزدیک شاهد تحولات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور باشند.

 

درادامه این دیدار، سو های هه ، معاون اتحادیه سراسری خبرنگاران چین ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور معاون امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ساختمان مرکزی این اتحادیه اظهار داشت: در چین ۱۹۰۰ روزنامه، ۲هزار رادیو و تلویزیون، یک میلیون نفر شاغل در بخش های مختلف رسانه ای و ۲۳۰ هزار خبرنگار فعالیت می‌کنند که ارتباط نزدیکی با اتحادیه سراسری خبرنگاران چین دارند.

 

سو های هه با اشاره  به قدمت  ۶۵ ساله اتحادیه سراسری خبرنگاران چین ، افزود : درحال حاضر ۴۹۲ مدیر ارشد رسانه ای در بالاترین سطح این اتحادیه  حضور دارند و۱۲ معاون اتحادیه که خود از مهم ترین اصحاب رسانه ای کشور چین به شمار می آیند ، مسئول اجرای سیاست های اتحادیه اند و ۵ تن از دبیران رسانه ای اجرای برنامه ها وامور اجرایی اتحادیه را به عهده دارند.

 

معاون اتحادیه سراسری خبرنگاران چین ، دفاع از حقوق خبرنگاران، فعالیت براساس اخلاق حرفه ای ، تربیت خبرنگاران مستعد ، برگزاری جلسات تقدیر از برترین های رسانه ای و برقراری ارتباطات بین المللی را از مهم ترین وظایف این اتحادیه برشمرد و خاطرنشان کرد: این اتحادیه با ۶۰ خبرگزاری مهم دنیا و دولت های مختلف جهان قرار داد همکاری دارد و وظیفه دارد خبرنگاران چینی را به کشورهای مختلف اعزام و از خبرنگاران اعزامی کشورهای دیگر در چین پشتیبانی کند.

 

در پایان سوهای هه خواستار گسترش همکاری های خبری ایران و چین و تبادل خبرنگار به صورت کوتاه مدت میان دو کشور شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.