“ژنتیک” کودکان را بدخلق می کند

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان دریافته اند که برخی رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان خردسال به دلیل فاکتورهای ژنتیکی است که از سوی والدین به آنها رسیده اما می توان آنها را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس جدیدترین پژوهش های صورت گرفته، رفتار بد و تند پدر و مادر با کودکان می تواند بر روی ژنتیک آنها تأثیر بگذارد.

گفتنی است: بروز رفتارهای پرخاشگرانه و تند حتی در سنین پایین می تواند به دلیل به ارث بردن خصوصیات و صفات اخلاقی پدر و مادر بر فرزند باشد.

بررسی ها نشان می دهند: بسیاری از کودکان به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به مشکلات رفتاری می باشند و این برگرفته از خصوصیات ژنتیکی والدین آنها است. پژوهشگران این نتایج را با بررسی بر روی حدود ۲۳۳ خانواده و بررسی رفتارهای آنها و فرزندانشان در محیط مهد کودک ها بدست آورده اند.

پژوهشگران به والدین توصیه می کنند: برای رفع این نوع مشکلات مدت زمان بیشتری را با کودکان خود سپری نمایند و سعی کنند خوش رفتاری در فرزندان خود را تقویت نمایند.

همچنین پزشکان توصیه می کنند: تا والدین فرزندان خود را به انجام بازی های گروهی تشویق کنند زیرا با این کار اخلاق آنها بهتر می شود./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.