ژیمناستیک کار ازبکی دوپینگی از ورود به دهکده بازیها محروم شد

با حکم کمیسیون انظباطی کمیته ملی المپیک، ژیمناست ازبکستانی از ورود به دهکده بازیها محروم شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ با مثبت اعلام شدن جواب نمونه دوپینگ B ژیمناست ازبکستانی،وی با حکم کمیسیون انظباطی کمیته بین المللی المپیک به صورت رسمی از رقابتهای لندن محروم شد .

با تشکیل جلسه کمیسیون انظباطی IOC که به ریاست توماس باخ و سایر اعضای این کمیسیون حقوقی IOC تشکیل شد، طی حکمی لوئیزا گالیولینا ، از المپیک لندن کنار گذاشته شد و ضمن ممانعت از ورود وی به دهکده بازیها کارت تائیدیه هویتی المپیک وی نیز باطل گردید .

این کمیسیون پرونده ورزشکار مذکور را جهت هرگونه اقدام دیگری در خصوص صلاحیت ورزشی وی به فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ارسال کرد و رای را به کمیته ملی المپیک ازبکستان برای ارائه گزارش از اجرای آن ابلاغ نمود.

این در حالی است که این ورزشکار ازبک پیش از این وجود ماده دارویی فروزماید(furosemide) که جزو داروهای دیورتیک(مدر) می باشد را در نمونه ادرار A خود که در ۲۵ جولای اخذ شده بود تائید کرد .

کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفته با توجه به قوانین مبارزه با دوپینگ خود از ۱۶جولای تا ۱۲ آگوست ۵۰۰۰ آزمایش دوپینگ (۳۸۰۰ نمونه ادرار و ۱۲۰۰ نمونه خون)، از ۵ ورزشکار برتر هر رشته ورزشی به همراه ۲ نفر که به صورت تصادفی انتخاب میشوند و همچنین یک سری آزمایشات خارج از فضای مسابقه به صورت از قبل اعلام نشده، انجام دهد ./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.