کابینه جدید دولت ژاپن معرفی شد

نخست وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) یک زن را به عنوان وزیر امور خارجه و یک سیاستمدار را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کرد که کارش ایجاد روابط با تایوان است.

کابینه جدید دولت ژاپن معرفی شد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، این تغییر در کابینه ژاپن در حالی صورت گرفته که فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور با کاهش محبوبیت به عنوان رهبر حزب حاکم لیبرال دموکراتیک روبروست که سال آتی میلادی به پایان می‌رسد.

“یوکو کامیکاوا”، وزیر سابق دادگستری که بر اعدام اعضای کلیدی فرقه آخرالزمانی مسئول حمله با گاز سارین در سال ۱۹۹۵ در متروی توکیو نظارت داشت، ‌اکنون وزیر خارجه شده است.

“هیروکازو ماتسومو”، سخنگوی ارشد دولت گفته که تصدی وزارت دفاع نیز به “مینورو کیهارا”، سیاستمدار حامی تایوان رسیده که در گذشته به این جزیره رفته بود و یکی از اعضای گروه بین پارلمانی ژاپن-تایوان است.

هر دو وظیفه هدایت روابط با چین را بر عهده خواهند داشت چون در پی رهاسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس، چین خشمگین شد.

وزیر دفاع جدید ژاپن همچنین بر تقویت ارتش این کشور به عنوان بخشی از طرح دو برابر کردن هزینه‌های دفاعی در پنج سال آتی تا ۲۰۲۷ نظارت دارد و مسئول حل مساله چگونگی تامین مالی این مساله در میانه افزایش تنش‌ها در شرق آسیاست که شاهد رشد فعالیت‌های نظامی چین و مناقشات دریایی است.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.