کادیلاک برای حمله به سری ۵ خیز برداشت

۸فروردین ۱۳،

کادیلاک برای حمله به سری ۵ خیز برداشت

Bookmark and Share

کادیلاک همزمان با رونمایی از مدل تازه سی‌تی‌اس می‌گوید با تغییراتی که در این مدل داده، سی‌تی‌اس چالشی برای ب ام و سری ۵ خواهد بود. 

نسل کنونی سی‌تی‌اس که یازده سال پیش معرفی شد از نظر ابعاد کمی بزرگ‌تر از ب ام و سری ۳ و کمی کوچکتر از ب ام و سری ۵ طراحی شده بود تا بتواند با هر دو مدل رقابت کند. اما با‌عرضه مدل ای‌تی‌اس که به طور مستقیم رقیب سری ۳ است، حالا کادیلاک سی‌تی‌اس را برای مبارزه با سری ۵ آماده کرده است. 

سی‌تی‌اس تازه بر روی شاسی تغییرداده شده مدل کوچکتر ای‌تی‌اس ساخته شده است. ابعاد آن کوچکتر و کوتاه‌تر از مدل قبلی است و کادیلاک می‌گوید از مرسدس بنز کلاس ائی و ب ام و سری ۵ سبکتر است و «تیزترین فرمان» را در بین سدان‌ها لوکس سایز متوسط دارد. برای سبک‌تر شدن خودرو درها و بخش‌های دیگری از خودرو با آلومینیوم ساخته شده است.

کادیلاک برای حمله به سری ۵ خیز برداشت

جنرال‌موتورز تعداد موتورهای سی‌تی‌اس را از دو موتور به سه موتور افزایش داده است. موتور تازه شش سیلندر با دو توربو و حجم ۳.۶ لیتر است که با ۴۱۴ اسب بخار قوی‌ترین موتور شش سیلندر جنرال موتورز است. موتورهای دیگر چهار سیلندر توربو با ۲۶۸ اسب بخار و شش سیلندر ۳.۶ لیتری با ۳۱۷ اسب بخار قدرت است. 

جعبه دنده استاندارد ماشین شش سرعته اتوماتیک است اما می‌توان یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک هم برای آن سفارش داد. سیستم دو دیفرانسل هم امکان دیگر سفارشی در این خودرو است. 

کادیلاک همچنان از الگوی «هنر و علم» برای طراحی خودروهایش استفاده می‌کند که برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ با‌عرضه مدل سی‌تی‌اس برای اولین بار دیده شد. اگرچه الگوی طراحی تغییر نکرده است، اما با نگاهی به دو مدل می‌توان دید که طراحی خودروهای کادیلاک بسیار پیچیده‌تر شده است. 

کادیلاک برای حمله به سری ۵ خیز برداشت

داخل خودرو از نسل فعلی بزرگ‌تر است و می‌توان آن را با تزیینات چوب واقعی، فیبرکربن یا آلومینیوم سفارش داد. صندلی‌های چرمی خودرو را می‌توان در بیست حالت تنظیم کرد که بیشترین تعداد در کادیلاک است. یک نمایشگر لمسی هشت اینچی برای تنظیمات خودرو به طور استاندارد ارائه می‌شود و مدل‌های گرانتر نمایشگری ۱۲.۳ اینچی دارد. در جای لیوان روی کنسول برقی است و صندلی‌های عقب هم گرمکن دارد.

کادیلاک می‌خواهد فروش سالانه خود در آمریکا را با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۲ به ۱۹۰ هزار دستگاه برساند. برای رسیدن به این هدف موفقیت سی‌تی‌اس تازه برای کادیلاک حیاتی است. عرضه این خودرو از پاییز امسال در آمریکا آغاز می‌شود و سی‌تی‌اس از سال ۲۰۲۴ به بازارهای جهان عرضه خواهد شد. 

قیمت به طور رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود بسیار گرانتر از ۳۹ هزار و ۹۹۰ دلار مدل کنونی باشد. مدیران بازاریابی کادیلاک می‌گویند هدفشان رقابت با ب ام و سری ۵ است که قیمتش از ۴۸ هزار و ۶۹۵ دلار آغاز می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۴ | کادیلاک | جنرال موتورز | CTS | سی‌تی‌اس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۲۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.