«کاراد» در بانک گردشگری راه‌اندازی شد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

بینا- مرکز آموزش علمی کاربردی «کاراد» تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد.
به گزارش تفسیری بینا، در این مراسم «منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور» ضمن ابراز خوشنودی از راه اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی «کاراد»، یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه، رونق‌ و ارتقای صنعت گردشگری را آموزش نیروی انسانی دانست و گفت : تا کنون گام‌های مهمی در زمینه آموزش نیروهای انسانی برداشته شده تا جایی که امروز بیش از ۸ هزار نفر فارغ‌التحصیل در رشته‌های گردشگری و وابسته به گردشگری و ۱۲هزار نفر مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی می باشند. وی گفت: راه‌اندازی ترم دوم دکترا در این دانشگاه‌ها نشان‌دهنده آن است که مراکز آموزش عالی به خوبی هدف‌گذاری نموده‌اند که صنعت گردشگری بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی جهانگردی در سال ۲۰۲۰ به عنوان اولین قطب صنعتی جهان مطرح خواهد شد.
جهانیان گفت: بر اساس آخرین آمار، در سال ۲۰۱۱ بیش از ۹۸۳ میلیون نفر به عنوان گردشگر از نقاط مختلف جهان بازدید نمودند که درآمدی بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار به دنبال داشت و در سال ۲۰۱۲ این رقم به یک میلیارد گردشگر و درآمدزایی بیش از یک تریلیون دلار می‌رسد.
همچنین در این مراسم « مهدی جهانگیری، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران» افتتاح مرکز آموزش علمی – کاربردی کاراد را تبلورهمکاری مشترک حوزه فرهنگی – گردشگری با حوزه اقتصادی – بانکداری خواند و گفت: «همواره تاسیس یک نهاد مالی یکی از آرزوهای بزرگ و اولویتی دوستان و فعالان ما در حوزه گردشگری کشور بوده که این رویا، با تاسیس بانک گردشگری، اتفاق افتاد و یکی دیگر از خواسته‌های فعالان حوزه گردشگری نیز، تاسیس یک دانشگاه یا دانشکده گردشگری بود که من امروز فکر می‌کنم زمینه تحقق این رویا نیز با تاسیس و راه‌اندازی این مرکز آموزش علمی – کاربردی دارد شکل می‌گیرد.» وی افق ذهن و آرزوی نهایی را راه‌اندازی دانشگاه گردشگری دانست و بیان نمود: و آن چیزی که ما به دنبالش هستیم این است که این دو صنعت مهم بزرگ گردشگری کشور و بانکداری کشور را بتوانیم با هم تامین کنیم که فکر می‌کنم بستر بسیار مناسبی برای این حرکت بزرگ باشد.
در ادامه « ناصر عندلیب، رئیس مرکز علمی کاربردی کاراد» با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی کاراد به دنبال آموزش مهارت تخصصی و تربیت نیروی متخصص است، گفت: در اولین ترم تحصیلی جاری در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ تعداد ۱۹۶ دانشجو در مقطع کاردانی را پذیرش نمودیم. وی با اشاره به اینکه ۴۸۸ هزار دانشجو در مراکز وابسته علمی کاربردی مشغول به کار می باشند، گفت: ۹۴۱ مرکز علمی کاربردی در کشور داریم که ۱۳۷ دستگاه اجرایی و سازمان های مختلف از آن ها حمایت می نمایند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.