کاربران با صفحه‌کلید مجازی دقیقه‌ای ۲۰ کلمه تایپ می‌کنند

۳۱فروردین۱۳،

 

این طور که محققان اعلام کرده‌اند، در رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند امروزی تایپ کردن با سرعت کندتری صورت می‌گیرد. یکی از محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، وجود صفحه‌کلید QWERTY مجازی در دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به نمایشگر لمسی است که کاربر برای به‌کارگیری آن مجبور است از نوک انگشت خود استفاده کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، باید توجه داشت که تایپ کردن با دو انگشت روی صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری به صورت کاملا متفاوت با این فرآیند انجام می‌شود. برای همه این طور جا افتاده است که کاربران معمولی با دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به نمایشگر لمسی برای استفاده از صفحه‌کلید QWERTY محدودیت‌هایی را پیش‌رو دارند و با سرعت ۲۰ کلمه در دقیقه در این نمایشگرها تایپ می‌کنند که این رقم در مقایسه با اشخاصی که مجهز به صفحه‌کلید سخت‌افزاری دارند بسیار کمتر است.
 
محققان در حال ساخت صفحه‌کلید QWERTY جایگزینی می باشند که می‌تواند مزایای فراوانی برای کاربران به همراه داشته باشد. این محققان مدل‌های مختلف حرکت نوک انگشت کاربر روی صفحه‌کلید مجازی را بررسی کرده‌اند و از روی آن الگوریتم‌های محاسبه‌ شده‌ای را درآورده‌اند.
 
محققان مرکز Max Planck Institute وابسته به دانشگاه فناوری St Andrews and Montana Tech با انجام این بررسی‌ها دریافته‌اند که ایجاد تغییرات کوچک در ساختار صفحه‌کلیدهای مجازی از جمله تغییر جای بعضی کلیدها اثر کافی و قابل ملاحظه در افزایش سرعت تایپ کردن کاربران برجا نمی‌گذارد.
 
این محققان در تلاشند صفحه‌کلید تازهی برای نمایشگرهای لمسی طراحی کنند که سرعت تایپ کلمات در آن با سرعت صفحه‌کلیدهای سخت‌افزاری برابری کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.