کاربر واقعی اینترنت کیست؟

۰۱ تیرماه ۱۳،

جدیدترین آمارهای ارائه شده در زمینه ضریب نفوذ اینترنت گویای آن است که تا پایان سال قبل ۶۱٫۰۶ درصد از اشخاص کاربر اینترنت بوده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، این گونه اعلام شده است که تا پایان سال حداقل ۶۱ درصد مردم کاربر اینترنت بوده‌اند و ضریب نفوذ اینترنت در میان مردم به ۶۱٫۰۶ درصد رسیده است که این آمار نسبت به سال ۱۳۹۰ که اینترنت ضریب نفوذی ۴۳٫۲۳ درصدی داشت رشدی ۱۷/۸۳ درصدی داشته است.
 
آمار تازه ضریب نفوذ در حالی ارائه می‌شود که همچنان تلفن همراه به عنوان یکی از برترین شیوه‌های دسترسی به اینترنت شناخته شده و این گونه عنوان می‌شود که حداقل ۳۰ درصد از این جمعیت از طریق تلفن‌های همراه خود به دنیای مجازی متصل می‌شوند. همچنین در رده دوم این جدول شیوه اتصال از طریق ADSL قرار گرفته که حدود ۱۰٫۸۹ درصد از کاربران را به خود اختصاص می‌دهد.
 
اما نکته جالب‌تر آن‌که با وجود اعلام این آمارها هنوز اتصال از طریق شیوه سنتی دایل آپ که گفته می‌شود به خاطره‌ها پیوسته همچنان ۹٫۲۳ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده و در رده سوم جدول قرار می گیرد که البته این شیوه در آمار شش ماه اول سال ۹۱ دومین راه اتصال به اینترنت بود.
 
بنا بر آمارهای ارائه شده، اتصال از طریق شبکه فیبر نوری چهارمین شیوه محبوب ایرانیان برای دسترسی به اینترنت است که ۸٫۱۳ درصد از آمار را به خود اختصاص می دهد. همچنین ۲٫۷ درصد از کاربران هم از طریق وایمکس به اینترنت دسترسی دارند.
 
اما در این گزارش‌های ارائه شده جای چندان سوال وجود دارد که اولین این سوال‌ها آن است که تعریف ارائه‌کنندگان این آمار از کاربر اینترنت به چه شکل بوده است که این گونه عنوان شده که بالغ بر ۶۱ درصد جمعیت کاربر اینترنت به شمار می‌روند، آن هم در شرایطی که هنوز دسترسی مردم به ADSL، وایمکس و یا شبکه فیبر نوری بسیار گسترده نیست و به همین سبب نمی‌توان مدعی شد که کاربران به طور دائم دسترسی به اینترنت پر سرعت دارند.
 
درآماری که پیش از این دربارهٔ شش ماهه اول سال ۹۱ ارائه شده بود هم این گونه اعلام شده بود که ۵۹٫۵۰ درصد مردم کاربر اینترنت بوده‌اند.
 
بنا برآمارهای ارائه شده از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) در حال حاضراز میان جمعیت کشور ۴۵ میلیون و ۸۸۴ هزار نفر کاربر اینترنت به شمار می‌روند که از این میان هشت میلیون و ۱۸۶ هزار نفر از طریق ADSL، ۲۲ میلیون و ۶۲۹ هزار نفر از طریق تلفن همراه، شش میلیون و ۹۳۴ هزار نفر از طریق دایل آپ، دو میلیون و ۲۷ هزار نفر از طریق وایمکس و شش میلیون و ۱۰۶ هزار نفر از طریق شبکه فیبرنوری به اینترنت دسترسی دارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.