کارتن خواب نابغه!

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

Homeless یا به اصطلاح عامیانه‌تر، "کارتن خواب" به کسی گفته می‌شود که محلی برای زندگی نداشته و معمولا در پارک‌ها، زیر پل‌ها و یا حتی کنار خیابان‌ها می‌خوابد. دغدغه‌ی فکری این‌گونه اشخاص معمولا به تهیه‌ی وعده‌های غذایی روزانه محدود می‌شود ولی آقای Leo Grand با کارتن خواب‌های دیگر کاملا تفاوت دارد.
 
به گزارش دیجیکالا از Ubergizmo این شخص، یک کروم بوک دست دوم و بسیار ارزان‌قیمت تهیه کرده است و به کمک آن توانست در مدت زمان ۱۶ هفته، برنامه‌نویسی در سیستم‌عامل Chrome را فرا گیرد و اولین نرم‌افزار موبایل خود را با نام درختان برای خودروها یا "Trees for Cars" منتشر کند.
 
آقای Grand روزی چند ساعت زمان صرف تهیه این برنامه کرده و آن را برای هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید منتشر کرده است. این برنامه که تنها یک دلار قیمت دارد، با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد شده که به کمک آن، اشخاصی که مسیر حرکت روزانه‌ی آن‌ها یکسان است، می‌توانند همدیگر را پیدا کنند و به جای استفاده از چندین خودروی تک سرنشین، با یک خودرو، به مقصد خود بروند. این کار به کمک GPS و با تائید از سمت طرفین انجام می‌شود.
 
آقای Grand امیدوار است با این برنامه بتواند سرمایه کافی جهت ساخت و توسعه نرم‌افزارهای موبایل را جمع‌آوری کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.