کارت هوشمند ملی جایگزین کارت شناسایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد ناظمی اردکانی روز گذشته در گردهمایی مدیران‌کل ثبت‌احوال استان‌های سراسر کشور در مشهد، با بیان این خبر اظهار کرد: این کارت، مطمئن و خدشه‌ناپذیر است .

وی با تاکید بر این که روند کاری در سازمان ثبت‌احوال باید بهبود پیدا کند، ادامه داد: قوانینی که در این حوزه وجود دارد، بسیار قدیمی است و باید به‌روز شود و همچنین دستورالعمل‌ها یا باید اصلاح شود یا دستورالعمل‌های جدیدی به ویژه دستورالعمل‌های مربوط به کارت هوشمند ملی جای آن‌ها را بگیرد.

فرماندار مشهد نیز در این گردهمایی با تاکید بر ضروری بودن استفاده از امضای الکترونیک، گفت: سازمان ثبت‌احوال پیگیر این موضوع است.

موحدیان با اشاره به ساماندهی‌هایی که در آرامستان‌ها انجام شده و همکاری که از سوی دهیاری‌های روستاها صورت می‌گیرد، افزود: امیدواریم تا سال آینده دیگر یک نفر هم بدون مجوز پزشک دفن نشود.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات ثبتی برای ما به ویژه در بحث یارانه‌ها، آمار ازدواج و طلاق است، ادامه داد: امیدواریم با به‌روزکردن ثبت ازدواج و طلاق از سوی سازمان ثبت‌احوال، این موضوع نیز حل شود.

همچنین عباس شیر‌محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این گردهمایی با اشاره به اینکه مردم در رابطه با استشهادات محلی و تعیین محل سکونت به شورا مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: آن بخش از کارهایی که مربوط به ثبت‌احوال است و به نحوی کمک شورا را نیز نیاز دارد، باید به شکل صریح و مشخص تعیین شود تا شورا بتواند پاسخگوی مردم باشد.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.