کارلوس اسلیم مکزیکی در صدر فهرست میلیاردر‌های بلومبرگ

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

186-12.jpg

رئیس شرکت مخابراتی امریکا موبیل با ۷۷٫۵ میلیارد دلار ثروت، در صدر فهرست ثروتمند‌ترین‌های جهان که توسط بلومبرگ تهیه شده، قرار گرفت.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیل گیتس، یکی از دو بنیان‌گزار مایکروسافت، با ۶۴٫۴ میلیارد دلار ثروت، در رتبه‌ دوم این فهرست جای گرفت و آمانسیو اورتگای اسپانیایی که سریع‌تر از هر کس دیگری میلیارد‌ها دلار درآمد به جیب زده، با ۵۳٫۶ میلیارد دلار ثروت در رتبه‌ سوم قرار گرفت.

اورتگای ۷۶ ساله بنیان‌گذار ایندیتکس است که بزرگ‌ترین غول خرده‌فروشی پوشاک جهان است و برای بیش از ۱۶۰۰ فروشگاه برند زارا شهرت دارد. وی از آغاز سال میلادی جاری تا پنجم اکتبر بیش از ۱۸ میلیارد دلار درآمد یا روزانه حدود ۶۶ میلیون دلار درآمد داشته است.

این درآمد باد‌آورده به اندازه‌ای کافی بود تا این میلیاردر اسپانیایی جای ‌وارن بافت آمریکایی را بگیرد و وی با ۴۸٫۴ میلیارد دلار ثروت، به رتبه چهارم فهرست بلومبرگ تنزل کند.

شاهزاده الولید بن‌طلال از عربستان سعودی، با ثروتی به ارزش ۲۲٫۹ میلیارد دلار، ثروتمند‌ترین فرد در منطقه خاورمیانه بود. ثروت وی ۵٫۶ میلیارد دلار از آغاز سال جاری تاکنون افزایش داشته است.

فهرست ۲۵ ثروتمند بزرگ بلومبرگ نشان می‌دهد که ۹ نفر از این ثروتمندان غول‌های خرده‌فروشی می باشند که اینگوار کامپراد، بنیان‌گذار Ikea، چهار عضو خانواده والتون که والمارت را کنترل می‌کنند و استفان پرسون که بزرگ‌ترین سهامدار غول پوشاک سوئدی هنس اند موریتس است، در میان آنها قرار دارند. هم‌چنین بلومبرگ در فهرست امسال خود بیش از ۳۰ میلیاردری که تاکنون شناخته نشده بودند را معرفی نمود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.