کاروان راهیان نور منطقه ۴ به سرزمین ملائک رهسپار شدند

طی مراسمی با حضور قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، ۳۰۰ نفر از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۴ ، در مراسمی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و سردار مشایخی نماینده باغ موزه دفاع مقدس و مسئول کاروان راهیان نور شهرداری تهران، احمدلو مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ، دکتر حسن کریمیان شهردار منطقه ، سمانه زمانی گرمسیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، عابدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه و جمعی از فرماندهان پایگاه های بسیج و معاونین و مدیران منطقه برگزار شد، ضمن تلاوت قرآن کریم و مداحی، ۳۰۰ نفر از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب کاروان راهیان نور به به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
 
مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم که در نمازخانه منطقه برگزار شد گفت: قدم نهادن در سرزمینی که با نام مقدس شهدا مزین شده یک رحمت است که می بایست قدر لحظه به لحظه آن را بدانیم و به معنای واقعی زنده ماندن شهدا که در قرآن بارها به آن تاکید شده است  را در این سفر لمس کنیم.
 
وی ادامه داد: این سفر، با تمام سفرها متفاوت است  زیرا ره توشه آن معرفت و شناخت شهیدان است و امیدوارم بتوانیم معنویات آن را با خود به همراه  بیاوریم که عاقبت به خیری  دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.
 
در ادامه دکتر حسن کریمیان شهردار منطقه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این اردو آشنایی شهروندان با مناطق جنگی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است ، اظهار داشت : برگزاری اینگونه کاروان های زیارتی تداعی کننده دلاوری ها و جانفشانی های شهیدان و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس است.
 
وی افزود: اعزام شهروندان به مناطق عملیاتی غرب کشور، اقدام قابل توجه و مهمی است که شهرداری تهران در چند سال اخیر با همکاری سپاه ، بسیج و باغ موزه دفاع مقدس شروع کرده تا ضمن پاسداشت خاطره فداکاریها و رشادتهای دلاوران ۸ سال دفاع مقدس، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته باشد و ترویج فرهنگ جبهه و جنگ اما نه به لحاظ جنگ افروزی بلکه برای یادآوری و حفظ همدلی مردم در زمان جنگ تحمیلی از جمله اهداف این طرح است.
 
شایان ذکر است پس از برگزاری این مراسم زائران با ۷ دستگاه اتوبوس به جبهه های غرب اعزام شدند و هماهنگی های لازم با سازمان های مختلف جهت رفاه حال زائران در طی مسیر شامل اورژانس جاده ای و… صورت گرفته است .
 
بازگشت کاروان راهیان نور منطقه ۴ روز جمعه ۱۰ شهریور تعیین شده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.