کاروان «سردار دل‌ها» چشم انتظار دریافت بودجه!

کاروان ورزشی پارالمپیک ایران قرار است شهریور ماه سال جاری در توکیو به مصاف حریفان برود اما این روزها کمیته ملی پارالمپیک با مشکل تخصیص بودجه مواجه شده است، موضوعی که برنامه‌ریزی‌های اجرایی و اعزام ورزشکاران جانباز و معلول به المپیک را دچار مشکل کرده است.

به گزارش ممتازنیوز، در حالی که در ماه های اخیر دولت تدبیر و امید و خصوصا سازمان برنامه و بودجه توجهی ویژه‌ای به فدراسیون‌های ورزشی و تیم ملی فوتبال انجام داده‌ بودند، این امید در دل جامعه ورزشی ایجاد شد که با حمایت مستقیم و ویژه سازمان برنامه و بودجه و تزریق اعتبار و بودجه‌های پیش بینی شده به ورزش کشور، ورزشکاران اعزامی به توکیو و تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی می‌توانند با دغدغه کمتری به لحاظ برنامه‌ریزی و مسائل مالی به مصاف حریفان‌شان بروند اما در این میان به نظر می رسد آنگونه که باید به ورزشکاران جانباز و معلول توجه نشده است.

اخیرا هادی رضایی سرپرست کاروان پارالمیپک ایران که قرار است این کاروان با نام “کاروان سردار دل‌ها” در رقابت‌های پارالمیپک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کند، در نشستی خبری اعلام کرد که مشکلات مالی شرایط دشواری را برای اعزام ورزشکاران جانباز و معلول به پارالمپیک توکیو ایجاد کرده است.

براساس قاعده تخصیص بودجه در سه ماهه اول سال، مقرر بوده که تاکنون سه دوازدهم بودجه ۱۱۷ میلیاردی سال ۱۴۰۰ پارالمپیک پرداخت شود که بر اساس اعلام هادی رضایی تاکنون حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون از ۲۸ میلیارد تخصیص بهار ۱۴۰۰ پرداخت شده که این مبلغ بسیار کمتر از پرداخت عرفی و قانونی بودجه به دستگاه‌هاست. 

کاروان پارالمپیک ایران با حدود ۵۹ ورزشکار باید اواخر مرداد ماه عازم ژاپن شود تا در رویداد پارالمپیک ۲۰۲۰ افتخارآفرینی کند اما به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های پرداخت بودجه، مشکلاتی در اردوهای تدارکاتی پیش از اعزام، رزور هتل در توکیو، خرید بلیت اعزام ورزشکاران به المپیک و خرید البسه ایجاد شده است.

حال سوال این است که سازمان برنامه و بودجه که اخیرا حمایت ویژه‌ای از ورزش داشته، چرا در پرداخت اعتبارات قانونی کمیته ملی پارالمپیک تعلل می‌کند؟

کاروان سردار دل‌ها، ورزشکاران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های المپیک جانبازان هستند که قطعا عدم حمایت مالی و پرداخت بودجه مقرر به این کمیته تبعات ناگواری برای حضور موفقیت آمیز ورزشکاران جانباز ایران در توکیو خواهد بود.

به گفته سرپرست کاروان پارالمپیک ایران پرداخت ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در فروردین و پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در خرداد ۱۴۰۰ تنها دریافتی‌های کمیته ملی پارالمپیک از بودجه سه ماه اول سال جاری بوده است.

امید است که دولت و سازمان برنامه و بودجه با تدام نگاه حمایتی اخیر خود به ورزش کشور، شرایطی را فراهم کنند که در آستانه اعزام کاروان پارالمپیک به رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ ورزشکاران جانباز و معلول نیز از حداقل امکانات و دسترسی‌ها برای اعزام بدون دغدغه به پارالمپیک برخوردار باشند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.