کارگردان آواتار رمان «داده‌پرداز» را فیلم می‌کند/ داستانی با محوریت یک قهرمان زن

به گزارش سینمانگار، “جیمز کامرون” اقتباسی سینمایی از رمان «داده‌ پرداز» نوشته “تیلور استیونس” را بعد از پایان یافتن مجموعه فیلم های «آواتار» برای کمپانی فاکس می سازد.

این کارگردان که معروف به نشان دادن چهره های قوی از زنان است از فیلم «بیگانگان» گرفته تا «ترمیناتور ۲» و «فرشته تاریکی»، به نظر می رسد چشم به این پروژه که زن قوی دیگری را به تصویر می کشد، دوخته است.

داستان فیلم «داده‌پرداز» حول محور شخصیت زن آن با نام “ونِسا” می گردد. زنی که در آفریقا بدنیا آمده و دوران نوجوانی و جوانی خود را تحت الحمایه توپچی ها و مزدوران می گذراند. او به عنوان فروشنده اطلاعات برای مشتریان ثروتمند کار می کند تا این که یک میلیاردر او را استخدام می کند تا بتواند دخترش را که در آفریقا گم شده است پیدا کند، در این زمان “ونِسا” دوباره خود را در قاره تاریک (اشاره به آفریقا) می یابد و …

رمان «داده‌پرداز» نوشته “تیلور استیونس” در ماه مارچ ۲۰۱۱ منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد. کتاب دوم این رمان امسال منتشر شد.

“جیمز کامرون” با کمک همکار خود “جان لاندو” تولید این فیلم را در دست دارد. “لاندو” می گوید: “این یک فرصت دیگر است که ما همکاریمان را با کمپانی فاکس و “جیم جیانوپولوس” ادامه دهیم”. او افزود: “این کتاب ما را به خاطر داستان و قهرمانش به خود جلب کرد”.

“کامرون”، نویسنده و کارگردانی که دو فیلم بزرگ تاریخ سینما را در کارنامه کاری خود دارد، در حال حاضر بروی قسمت دوم و سوم «آواتار» کار می کند و امیدوار است بتواند هر دو را پشت سر هم آماده کند.

به گزارش سینمانگار، با این که اوایل سال “کامرون” اظهار کرده بود که فقط بروی پروژه «آواتار» کار خواهد کرد و تا پایان آن هیچ پروژه ای را قبول نمی کند، اما شواهد نشان می دهند که پروژه «داده‌ پرداز» تصمیم او را تغییر داده است.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.