کارگردان فیلم «فرشتگان قصاب»:«۳۰۰» همان ابتدا گور خودش را کند!

ممتازنیوز:

2-1-2014226163239

روز گذشته گروه سینما اقتباس دانشگاه مازندران از سهیل سلیمی برای ساخت فیلم سینمایی فرشتگان قصاب تقدیر به عمل آورد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم،در این مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید صورت گرفت، سهیل سلیمی به تبیین نکات و لایه های استراتژیک فیلم و بیان دیدگاه ها و فلسفه خودش در ساخت فرشتگان قصاب پرداخت. او ضمن پارادکسیکال خواندن نام فیلم و اتفاقات درون فیلم، گفت؛ پارادکس فیلم از نام فیلم شروع می شود و در شخصیت صهیونیست و نظامیان آمریکایی این اثر کاملا قابل مشاهده است. در واقع فرشتگان قصاب به چالش کشیدن پارادکس موجود در آن چیزی ست که غربی ها از آن به عنوان حقوق بشر یاد می کنند. خنده دار است که امروز وحشی ترین تمدن تمام طول تاریخ مدعی حقوق بشر است. با نگاهی به تاریخ تمدن غرب در می یابیم که اساسا از خیلی قبل تر از دوران هلنی کشتن برای تفریح موضوعیت داشته تا دوران هلنی، که بحث گلادیاتوریسم تحقق پیدا می کند تا به امروز که انسان غربی برای ارضائ خشونتش دست به ساخت فیلمهایی می زند که در آن بُکش تا زنده بمانی تقدیس می شود. در دو سال اخیر همین فیلم Hunger Game را می شود مثال زد. وی در ادامه افزود باید ترجمه حقوق بشر اصلاح شود زیرا این مفهوم معنای آنچه در مورد بشر راست است را می دهد، نه حقوق بشر. توجه داشته باشیم که حق در مقابل باطل است و حال آنکه راست در مقابل دروغ. با یک مفهوم جعلی دارند قلدری می کنند و فسق و فجور را تئوریزه شده به دنیا تحمیل می کنند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد هدایت بازیگران خارجی گفت: فکر می کردم هدایت بازیگران خارجی کار سختی باشد اما در عمل بسیار تامل خوبی ایجاد شد و با خواسته هایم خودشان را تطابق می دادند.

همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا این فیلم پاسخی است به فیلم سیصد ۳۰۰ ، گفت: خیر. سیصد همان ابتدا گور خودش را کنده! در همان ابتدای فیلم آنها خودشان را مردمانی معرفی می کنند که با یک نگاه فاشیستی کودکان ضعیف خودشان را می کشند. پرداختن به چنین وحشی هایی از نظر من موفقیت نیست. ما باید به تاریخ و تمدن ده هزار ساله خودمان بپردازیم تا فرصت جعل تاریخ را از دشمن بگیریم. دو طرح فیلم سینمایی در این زمینه دارم که متاسفانه حامی مالی مناسبی هنوز برایشان پیدا نکرده ام. کاش مسئولین کمی توجه به این مقلوله مهم نشان می دادند.

در پایان این مراسم ضمن ارائه لوح سپاس از سهیل سلیمی تقدیر شد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.