کارگروه تخصیص ارز برای واردات کالا در بانک مرکزی تشکیل شد

چکیده: به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارگروه تخصیص ارز جهت واردات کالا برای اولویتهای علاوه بر ۱و۲ باحضور نمایندگان وزارتخانه های صنعت ، معدن وتجارت،امور اقتصادی و دارایی، نفت ، اطلاعات و جهاد کشاورزی تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی تشکیل شد.

به گزارش ارانیکو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کارگروه تخصیص ارزجهت واردات کالا برای اولویتهای علاوه بر ۱ و ۲ با حضور نمایندگان وزارتخانه های صنعت ، معدن وتجارت،امور اقتصادی و دارایی، نفت ، اطلاعات و جهاد کشاورزی تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی تشکیل شد.

این کارگروه درخصوص بررسی وتایید ثبت سفارش کالاها با اولویت های یاد شده جهت تخصیص ارز از محل منابع درآمدهای نفتی، صندوق توسعه و صادر کنندگان آغاز به کار کرد .

کارگروه یاد شده بر اساس توافق مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی بازارارز و در راستای اجرای بند ۲۷ قانون بودجه سال ۹۱ مجلس محترم شورای اسلامی تشکیل و تحت مدیریت و نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز بکار نموده است .

شایان ذکر است ارز مورد نیاز کالاهای اساسی ( اولویتهای اول و دوم) کماکان به نرخ مرجع از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تامین می‌گردد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.