کاسموس روسی بلای جان اعراب حاشیه خلیج فارس شد +عکس

۰۹ام بهمن ،

آژانس فضایی روسیه اعلام کرده بر اساس نتیجه مطالعات این ماهواره ممکن است از شامگاه دوشنبه تا روز سه شنبه سقوط کند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اتحاد جماهیر شوروی پیش از فروپاشی یکی از نمادهای قدرت خود را تسخیر فضا می دانست و به همین خاطر ماهواره های فراوانی را به آسمان می فرستاد اما این تعداد بسیار، مشکلاتی را نیز در پی داشت.

به عنوان مثال ماهواره روسی کاسموس ۱۴۸۴، با ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن و حجمی به اندازه مینی بوس در سال ۱۹۸۳ در این دوران در مدار قرار داده شد اما این ماهواره پس از پرتاب دچار نقص فنی شد و پس از مدتی به دلایل نامعلوم در آن انفجاری رخ داد که سبب شد به آهن پاره ای تبدیل شود.

اتفاق جالب در این خصوص آن است که آژانس فضایی روسیه اعلام کرده بر اساس نتیجه مطالعات این ماهواره ممکن است از شامگاه دوشنبه تا روز سه شنبه سقوط کند و منابع خبری هم اعلام کرده اند امکان دارد آهن پاره های این ماهواره به چند کشوری که در مسیر سقوط آن قرار دارند آسیب برساند.

بر اساس بررسی کارشناسان، این ماهواره در مسیر سقوط به هزاران آهن پاره تبدیل می گردد و چون بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس به همراه مصر و سودان در مسیر سقوط آن قرار دارند در نتیجه امکان آسیب رسیدن به این کشورها بعید نیست .به همین خاطر کشورهای مذکور از آژانس فضایی روس خواسته اند به محض دریافت کوچکترین اطلاعاتی، آنرا در اختیارشان قرار دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.