کاسه ساز: هیچ کس در سینما سیاهی لشگر نیست / تجمع دوساعته صنف های قانونی مقابل ارشاد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

صبح امروز (۳۰ تیر) اعضای یازده صنف قانونی سینمای ایران در اعتراض به بازگشایی ˝خانه سینما˝ در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند.

 به گزارش خبرنگار سینما خبرگزاری هنر ایران، صبح امروز اعضای صنوف قانونی سینمای ایران در مقابل ساختمان وزارت ارشاد تجمع کردند و اعتراض خود را نسبت به بازگشایی “خانه سینما” اعلام کردند. صنف های دستیاران فیلمبردار و مدیران تدارکات با در دست داشتن پلاکاردهایی با این مضمون که “آقای اسعدیان، ما سیاهی لشگر نیستیم” و “ما صنف های قانونی خواهان بازگشایی خانه سینما هستیم” اعتراض خود را بیان کردند.

حبیب الله کاسه ساز مدیر عامل تازه خانه سینما در میان معترضین حاضر شد و گفت : خدا را شاکریم که در ماه مبارک رمضان شاهد بازگشایی خانه سینما به عنوان خانه امید سینماگران بودیم و در نهایت پس از یکسال تلاش با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما بازگشایی شد.

وی افزود: ما قرار بود قانون را محور اصلی حرکت خود بدانیم زیرا اگر قانون نباشد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. اینکه ۱۰ صنف حاضر در مجمع عمومی، قانونی بوده یا نبوده اند به عهده مراجع ذیصلاح است و در بخش فرهنگ، وزارت ارشاد تنها مرجع قانونی است.

وی افزود: بعضی با جوسازی، اهالی سینما را شوراندند تا آنان جلوی ساختمان خانه سینما تجمع کنند درصورتیکه پیشتر قرار بود اساسنامه خانه سینما به سبب انحلال این نهاد صنفی به وزارت ارشاد واگذار شود. دوستان تمایلی به باز شدن خانه سینما نداشتند زیرا به دنبال منافع شخصی خود بودند و حتی حاضر به مذاکره نیز نشدند و این درحالیست که ما دوست داریم همه سینما یکپارچه شود.

کاسه ساز ادامه داد : مجمع عمومی قانونی خانه سینما با حضور ۱۰ صنف برگزار شد، هیات مدیره این نهاد سینمایی تشکیل و سه جلسه نیز از جلسات هیات مدیره برگزار شده است.

وی توضیح داد: همه باید به هیات مدیره تازه خانه سینما تمکین کنند و درعین حال تجمع امروز ما در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور این است که نشان دهیم به زعم کسانی که تعداد ما را ۳۰ نفر عنوان کردند به اصطلاح سیاهی لشگر نیستیم و هیچ کس در سینمای ایران سیاهی لشگر نیست.

کاسه ساز ابراز امیدواری کرد که دیگر صنوف سینمایی نیز در مسیر قانونی شدن قدم بردارند و پس از این اتفاق، شرایط برگزاری مجمع عمومی دوباره فراهم شود. ما آماده ایم پس از قانونی شدن اصناف دیگر، یک مجمع عمومی کلی برگزار کنیم.
در این تجمع تعداد بسیاری ازاعضای صنوف قانونی و در میان چهره‌های شناخته شده می‌توان به مرتضی شایسته،‌عبدالله علیخانی‌،حسین فرح‌بخش ، حبیب کاوش، اصغر محبی، حبیب الله کاسه‌ساز، محمد قهرمانی، جمال شورجه و سید جمال ساداتیان اشاره کرد.

گزارش تصویری مرتبط


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.