کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال

جام جم آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال سازگار و ماندگار با اقلیم پایتخت ایران تا پایان سال خبر داد.

علی محمد مختاری در حاشیه مراسم افتتاح دومین جشنواره محیط زیست شهری با بیان اینکه عملیات کاشت این تعداد درخت در شهر تهران با مشارکت مردم از پاییز امسال آغاز و تا هفته درختکاری ادامه خواهد داشت، گفت: تحویل نهال در این طرح برای مردم بصورت رایگان خواهد بود.

وی استاندارد ایده ال سرانه فضای سبز را برای هر نفر ۲۵ متر دانست و افزود: هم اکنون این سرانه در شهر تهران برای هر نفر ۱۵ متر است که با حمایت دولت و مشارکت شهروندان تهرانی افزایش سرانه فضای سبز تا حد مطلوب امکان پذیر است.

مختاری، کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال در کلانشهر تهران را تحولی شگرف در توسعه فضای سبز خواند و اظهارداشت: از دیگر برنامه های شهرداری تهران در این بخش افزایش تعداد پارک ها و بوستان ها در مناطق پرتراکم است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون در تهران هزار و ۸۹۳ پارک وجود دارد، تصریح کرد: امسال این تعداد به دو هزار پارک می رسد.

دومین جشنواره محیط زیست شهری با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی در میان شهروندان تهرانی کار خود را در بوستان ولایت آغاز کرد.

در این مراسم، رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: در این جشنواره که به مدت پنج  روز ادامه دارد مردم می توانند از بخشهای مختلف ان از جمله ۵۰ غرفه مربوط به سازمانها ، مناطق ۲۲ گانه شهرداری و فعالیت تشکلهای زیست محیطی بازدید کنند.

به گفته محمد هادی حیدرزاده، برگزاری جنگ شبانه با حضور هنرمندان صداوسیما از دیگر برنامه های این جشنواره است.

همزمان با افتتاح دومین جشنواره محیط زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند، ۲۲ اصله درخت بلوط به نیت ۲۲ شهید از کل مناطق شهرداری تهران کاشته شد. (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.