کاش خاتمی یک‌صدم احمدی‌نژادجسارت داشت؛ جریان احمدی‌نژاد در حال پیوستن به جریان هاشمی

مناظره نبوی و زیباکلام

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
صادق زیباکلام ضمن دفاع از سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید که وی به سرمایه‌داری غربی اعتقاد دارد. از آن طرف اما سید عباس نبوی یادآور می‌شود که در دولت هاشمی کشور ۲ بار تورم ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

ایسنا نوشت: اهم سخنان مطرح شده در مناظره صادق زیباکلام عضو هیات علمی دانشگاه تهران و سید عباس نبوی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی در خبرگزاری تسنیم در ادامه آمده است:

  • نبوی: از مسیر حرکت هاشمی توجیه نمی‌شوم. رقابت‌های آقای هاشمی، رقابت‌های درست و مناسبی نبود. هاشمی حتی نسبت به اطرافیانش لحن گزنده‌ای دار‌د.
  • زیباکلام: در دوران اصلاحات که آقایان اکبر گنجی، عباس عبدی، محمد قوچانی و عمادالدین باقی بیشترین حملات را به آقای هاشمی رفسنجانی داشتند، امروز نیز راست افراطی و اصولگرایان تندروی افراطی که نمی‌خواهم اسم ببرم ولی شما کیهان را به عنوان شاخص بگیرید، بعضی از نمایندگان مجلس، روزنامه رسالت را بگیرید، بعضی از ائمه جمعه را بگیرید، هتاکانه‌ترین حملات را نسبت به آقای هاشمی مطرح می‌کنند.
  • زیباکلام: هاشمی قائل به پیکار با آمریکا، اسراییل و انگلیس نیست. آقای رفسنجانی به اقتصاد سرمایه‌داری و غربی اعتقاد دارد. آقای هاشمی معتقد است باید به راهی برویم که ترکیه رفته است. هاشمی حمایت از سوریه را خطا می‌داند. همه جریان‌های اصولگرا علیه هاشمی متحد می‌شوند.
  • نبوی: هاشمی اوایل انقلاب به شدت رادیکال بود. جریان احمدی‌نژاد در حال پیوستن به جریان هاشمی است. هاشمی گفت با آل سعود رفیق شویم. هاشمی بعضی کشورها را تهدید می‌کرد.
  • زیباکلام: هاشمی رفسنجانی سبب پیروزی خاتمی شد. هاشمی رفسنجانی بزرگترین نیروی اصلاح‌طلبان بود. بین اصلاح‌طلبان در مورد خاتمی اختلاف وجود دارد. جامعه کواکبیان را اصلاح‌طلب نمی‌داند.
  • نبوی: در دولت هاشمی دو دوره تورم ۳۰۰ درصدی داشتیم. خاتمی حاضر به حمایت کتبی از اصلاح‌طلبان داوطلب در انتخابات مجلس هفتم نشد. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند یکدیگر را قبول کنند.
  • زیباکلام: آقای هاشمی رای منفی بسیاری دارد. کاش یک‌صدم جسارت احمدی‌نژاد در خاتمی بود.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.