کافئین یکی از عوامل تشدید کننده استرس

۲۴م آذر ،

کافئین یکی از عوامل تشدید کننده استرس است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:‌ استرس یکی از عوامل تاثیرگذار بر شیوه زندگی بوده و رژیم غذایی متعادل و تمرین تنفس عمیق، ساده ترین و به صرفه ترین روش های کنترل استرس است.
 
 سعیده معانی با اشاره به این که غذاها به واسطه ویتامین ها و املاح خود سبب کاهش استرس می شوند، افزود:‌ افزایش هورمون های استرس، افزایش قند و چربی خون، افزایش تنفس، تغییرات هیجانی و تضعیف ایمنی بدن از مهمترین تغییراتی است که در بدن در زمان استرس اتفاق می افتد.
 
وی تصریح کرد: تغذیه در مدیریت استرس نقش پررنگی دارد و بعضی غذاها و نوشیدنی ها، تحریکات قوی را در بدن ایجاد می کند و مستقیما سبب بروز استرس می گردد این تحریکات گرچه ممکن است در کوتاه مدت لذت بخش باشند ولی در دراز مدت می توانند عوارض نامطلوبی داشته باشند.
 
این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: کافئین سبب آزاد شدن هورمون آدرنالین در بدن و افزایش استرس می گردد و زمانی که این ماده در حد متعادل مصرف شود، هوشیاری افزایش یافته و فعالیت قلب، سیستم عصبی و عضلات نیز بالا می رود و مصرف بیش از حد کافئیناثری مشابه استرس طولانی مدت در بدن ایجاد می کند.

  منبع : پارس نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.