کامیون واکنش سریع وارد سیستم بهداشتی کشور می گردد

۲۱ آبان ،

کامیون واکنش سریع وارد سیستم بهداشتی کشور می گردد

کامیون واکنش سریع وارد سیستم بهداشتی کشور می شود

رییس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود اولین کامیون واکنش و ارزیابی سریع به سیستم بهداشتی کشور خبر داد.

به گزارش تفسیری راسخون، دکتر ˈمحمود سروشˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کامیون در شرایط شیوع بیماری های بیولوژیک (بیماری های واگیر از طریق شیوع ویروس و باکتری) یا در شرایط استفاده عمدی یا اتفاقی افشانه های بیوتروریستی کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد این کامیون همچنین در شرایط عادی هنگام طغیان بیماری های واگیر در مناطق مختلف کشور می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رییس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت یادآور شد این خودرو، یک کامیون نیم تنی (دارای حجم متوسط) است که در حال مجهز شدن به تجهیزات بهداشت محیط، دستگاه های سمپاشی، کیت (دستگاه های تشخیصی) و دستگاه های نمونه برداری است تا به سرعت بتواند در شرایط خاص، مداخلات لازم را صورت دهد.

سروش با بیان اینکه اولین کامیون واکنش سریع تا پایان امسال در زنجان فعالیت خواهد کرد، گفت: راه اندازی و تجهیز کامیون های واکنش سریع، کاری وقت بر و بها بر است که به تدریج اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد علاوه بر کامیون واکنش سریع، بیش از ۱۲۰ دستگاه موتورسیکلت واکنش سریع نیز در کشور فعالیت دارند.

رییس اداره مراقبت بیماری های وزارت بهداشت، اظهار داشت: هم اکنون ۴۵ تیم ارزیابی واکنش سریع بهداشتی در سطح ستادی در کشور فعال است اما بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز تیم هایی در شبکه های خود دارند که در حال جمع آوری آمار این تیم ها نیز هستیم.

سروش افزود: ۲۰ برنامه آموزشی برای این تیم ها در حال آماده سازی است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.