کاهش خروج برگزیدگان کنکور سراسری از کشور

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ دکتر نسرین سلطانخواه به همراه شورای معاونین بنیاد ملی نخبگان با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بنیاد درباره میزان خروج نخبگان از کشور اظهار کرد: خوشبختانه آمارها حاکی از کاهش شیب خروج افراد نخبه است.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تصریح کرد: موضوع خروج نخبگان از کشور از جمله  مباحث مطرح شده در سال های اخیر است که بر این اساس، برای بررسی بیشتر تحقیقی در دو حوزه آماری صورت گرفت.
 
کاهش خروج برگزیدگان کنکور سراسری از کشور
 
وی درباره میزان خروج رتبه های برتر کنکور سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بیان کرد: تحقیقاتی در راستای خروج رتبه های بالای کنکور طی ۲۰سال گذشته از کشور انجام شد که آمارهای به دست آمده حکایت می کند که شیب خروج از ۳۳ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافته است.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره شیب خروج نخبگان و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور نیز افزود : بررسی جامعه آماری نخبگان و رتبه های برتر المپیادهای علمی کشور، نشان دهنده کاهش خروج آنها از کشور است.
 
کاهش خروج نخبگان با ارایه تسهیلات نظام وظیفه
 
دکتر سلطانخواه اظهار کرد: موضوع نظام وظیفه نخبگان که پیش از این مصوب شده، یکی از دلایل کاهش شیب از کشور خروج است، زیرا فارغ التحصیلان ممتاز می توانند با ارائه مقالات و پژوهشهای علمی از دوره نظام وظیفه معاف شوند.
 
تاسیس پارک های علم و فناوری راهکاری برای کاهش خروج نخبگان است
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری اضافه کرد:  تاسیس مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری یکی دیگر از راهکارهای کاهش خروج نخبگان از کشور به شمار می رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.