کاهش ذخایر طلای روسیه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:طبق تازهترین آمار صندوق بین المللی پول، میزان ذخایر طلای روسیه برای اولین بار در یک سال قبل، در سپتامبر کاهش یافت.

طبق تازهترین آمار صندوق بین المللی پول، میزان ذخایر طلای روسیه برای اولین بار در یک سال قبل، در سپتامبر کاهش یافت.

به گزارش ایسنا ذخایر روسیه حدود ۰٫۳۷ تن کاهش یافت و به بیش از هزار و ۱۵ تن رسید اما روسیه تنها کشوری نبود که طی این مدت ذخایر طلایش را کاهش داد. میزان ذخایر طلای مکزیک برای هفدهمین ماه پیاپی کاهش یافت و کانادا نیز اقدام به فروش ذخایر طلایش کرد. ذخایر طلای مکزیک با ۰٫۱ تن کاهش به ۱۲۳٫۵ تن رسید و ذخایر کانادا از ۳٫۱ به سه تن کاهش یافت.

از سوی دیگر ذخایر طلای قزاقستان برای دوازدهمین ماه پیاپی و ذخایر طلای آذربایجان برای نهمین ماه پیاپی افزایش یافت. ذخایر طلای ترکیه برای سومین ماه پیاپی رشد کرد و با ۲٫۹ تن افزایش، به ۴۹۰٫۳ تن در سپتامبر رسید. کشورهای بلاروس، کویت، قرقیزستان و اوکراین نیز به ذخایرشان افزودند.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت کشورها، فیلیپین در اوت طلا خریداری کرد اما موزامبیک اقدام به فروش کرد.

شورای جهانی طلا برآورد کرده که خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی ممکن است به ۳۵۰ تن در سال ۲۰۲۴ بالغ شود. این بانک‌ها سال قبل ۵۳۴٫۶ تن طلا خریداری کردند که بیشترین میزان از سال ۱۹۶۴ به این سو بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در پی اجتناب بانک مرکزی آمریکا از کاهش میزان خرید ماهانه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه، بهای طلا در سپتامبر برای اولین بار در سه ماه قبل کاهش یافت. انتظارات نسبت به آغاز کاهش میزان خرید اوراق از سوی این بانک، بازارهای سهام و ارزش ارزهای اقتصادهای نوظهور را در ماه اوت با سقوط روبرو کرد. بهای طلا با دورنمای احیای اقتصادی جهانی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۹ درصد کاهش یافته است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.