کاهش زباله پلاستیکی رویکرد شهرداری تهران است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۰ درصد از زباله تولید شده در شهر تهران، کیسه‌های پلاستیکی است و لازم است دستگاه‌های فرهنگی برای کمک به کاهش مصرف پلاستیک و نایلون وارد میدان شوند.

کاهش زباله پلاستیکی رویکرد شهرداری تهران است

به گزارش ممتاز نیوز، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکرد شهرداری تهران، کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی در مراکز تحت نظر شهرداری مانند میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند است تا بتوان از این طریق و برخی اقدامات فرهنگی و آگاه سازی درباره مضرات استفاده از محصولات پلاستیکی، این موضوع را در بین شهروندان تبیین کرد.

نجفی افزود: بر این اساس، شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار در شهرداری، دو مرکز حائز اهمیت در عملیاتی کردن فرایند جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی با محصولات بازیافتی و تجدیدپذیر در طبیعت هستند که باید به آن توجه شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری با همکاری سازمان میوه و تره بار و فروشگاه شهروند، نقاطی را در شهر تعیین کردند و اقداماتی همچون انجام تبلیغات محیطی با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های جایگزین کیسه پلاستیکی، تعبیه صندوق سبز با هدف ترغیب شهروندان به کاهش مصرف کیسه پلاستیکی، آموزش چهره به چهره شهروندان برای معرفی معایب استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و اهداء کیسه پارچه‌ای به خریداران صندوق سبز را انجام دادند.

نجفی با اشاره به اینکه بر اساس آمار‌ بیش از ۱۰ درصد زباله تولید شده در شهر تهران کیسه‌های پلاستیکی است، افزود: این اقدامات برای کاهش مصرف پلاستیکی کافی نیست و باید دیگر دستگاه‌های فرهنگی برای کمک به محیط زیست تلاش کنند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.