کاهش زمان ترخیص کالا با افتتاح شبکه ملی گمرک

۳۰م دیماه ،

 

 
شبکه ملی گمرک به عنوان یکی از اجزای اصلی شبکه ملی اطلاعات، پنجم بهمن ماه جاری همزمان با روز جهانی گمرک به بهره‌برداری می‌رسد. 
شبکه ملی گمرک کشور با محوریت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و با هدف ایجاد سامانه‌های یکپارچه برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و مردم به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
به گزارش مهر، براین اساس ایجاد پنجره واحد بخش گمرک کشور و پیاده سازی گمرک الکترونیک با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان‌های گمرک و استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفته تا با اجرای این شبکه ملی، زمان فرآیند ترخیص محصولات از گمرک کشور با تکیه بر فناوری‌های اطلاعاتی کاهش یابد.
 
هم اکنون گمرک کشور با بیش از ۴۰ دستگاه مختلف در فرآیند ترخیص محصولات در ارتباط است که تبادل اطلاعات میان دستگاه‌ها و به اشتراک گذاری این اطلاعات با اجرای شبکه ملی گمرک شکل منسجم‌تری به خود خواهد گرفت و به کاهش مدت زمان ترخیص کالا می‌انجامد.
 
شبکه ملی گمرک از سوی سازمان فناوری اطلاعات و سازمان گمرک در روز جهانی گمرک افتتاح می‌شود و به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهد شد.
 
پیش از این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور برای تحقق نهایی شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی سلامت، شبکه ملی آموزش و شبکه ملی مالیاتی را راه اندازی کرده بود.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.