کاهش فروش پژو به دلایل سیاسی است

یک رهبر اتحادیه کارگری فرانسه:

کاهش فروش پژو به دلایل سیاسی است

عصرخودرو : یکی از رهبران اتحادیه کارگری در فرانسه با اشاره به اعمال تحریم‌های دولت علیه ایران، کاهش فروش محصولات پژو را به دلایل سیاسی مرتبط دانست.

به نقل از فارس، «جین پیر مرسیر» یکی از رهبران اتحادیه کارگری در فرانسه در گفت‌وگو با شبکه پرس‌تی‌وی درباره دلایل کاهش فروش محصولات شرکت پژو و اخراج ۸ هزار کارگر این شرکت گفت که فروش محصولات پژو نه به دلایل اقتصادی بلکه به دلایل سیاسی کاهش یافته است.

مرسیر با اشاره به اعمال تحریم‌های اقتصادی دولت فرانسه علیه ایران افزود: بازار ایران، بازاری است که نمی‌تواند به آسانی توسط شرکت پژو جایگزین شود. باید گفت این یک تصمیم غیر قابل قبول برای ما است.

وی تصریح کرد که اگر دولت می‌تواند شرکت پژو را از فروش محصولاتش به ایران منع کند چرا نمی‌تواند جلوی اخراج کارگران این شرکت را بگیرد. متاسفانه اتحادیه کارگران قادر نیست جلوی این تصمیم و اعمال تحریم‌ها علیه ایران را بگیرد.

شرکت خودرو سازی فرانسه که طی ماههای اخیر با زیان و ضرر سنگینی روبرو شده است اعلام کرد کارخانه واقع در نزدیکی شهر پاریس را تعطیل می کند . این کارخانه بیش از سه هزار نفر پرسنل دارد و از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی تولید خود را متوقف خواهد کرد .

یش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند.

چهارشنبه ۲۸ تیر   ۱۱:۴۴


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.