کاهش فروش کارت‌های گرافیک در بازارهای جهانی / انویدیا پرفروش‌ترین

در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲، انویدیا ۸۸ درصد از سهم بازار گرافیک‌های مجزا را ازآنِ خود کرد.

کاهش فروش کارت‌های گرافیک در بازارهای جهانی / انویدیا پرفروش‌ترین

به گزارش ممتاز نیوز، گزارشی جدید درباره‌ی سهم بازار شرکت‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم گرافیک‌های مجزا نشان می‌دهد که AMD با ۸ درصد و اینتل با ۴ درصد، در رتبه‌های دوم و سوم پس از انویدیا قرار می‌گیرند.

 وب‌سایت تحقیقاتی JPR (مخفف Jon Peddie Research) گزارش کاملی از سهم بازار تولیدکننده‌های گرافیک را برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ منتشر کرد. در بخشی از این گزارش که به گرافیک‌های مجزا مربوط است، سهم عمده‌ی بازار با ۸۸ درصد فروش به انویدیا تعلق دارد و AMD و اینتل هرکدام درصدی تک‌رقمی را کسب کرده‌اند.

 در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲، مجموع کل گرافیک کامپیوترهای شخصی فروخته‌شده تا ۲۵ درصد درمقایسه‌با سال قبل کاهش یافته که ۱۵٫۴۳ درصد از این ۲۵ درصد به گرافیک‌های دسکتاپ و ۳۰ درصد از آن نیز به گرافیک‌های نوت‌بوکی اختصاص دارد. JPR این آمار را بزرگ‌ترین افت فروش از سال ۲۰۰۹ تابه‌امروز عنوان کرده است.

 آنچه داده‌ها درباره‌ی سهم بازار گرافیک‌های مجزا نشان می‌دهند، حاکی از آن است که فروش این گرافیک‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم سال، از ۲۴ میلیون واحد در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته به ۱۴ میلیون واحد کاهش یافته است. این میزان فروش افتی ۴۱٫۶ درصدی را برای پررونق‌ترین بازه‌ی زمانی بازار گرافیک‌های مجزا نشان می‌دهد. باوجوداین، انویدیا در این سه ماه موفق شد رکورد جدید ثبت کند و سهم بازار خود را به ۸۸ درصد برساند. پس‌ازآن AMD تنها ۸ درصد از بازار را در دست داشت و اینتل هم توانست با ۴ درصد فروش، سهم خود در بازار را به‌سختی حفظ کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.